1

Onderwerp: verschil chocolade biscuit en gewone biscuit

Vandaag heb ik 2 taarten gemaakt een chocoladebiscuit en een gewone biscuit. Voor het eerst heb ik de chocoladebiscuit mix gebruikt en de taart kwam nauwelijks omhoog. Ik heb de 2 taarten op dezelfde manier gemaakt zoals het beschreven was, maar de chocolade was echt een heel stuk lager. Is de chocolade altijd lager? Of moet hij toch anders bereid worden? Heeft iemand tips voor mij?

2

Re: verschil chocolade biscuit en gewone biscuit

De chocomix werd bij mij ook lager, ik heb er daarna meer in gedaan en toen ging het ook goed. Andere optie is om er 2 te bakken en die op elkaar te leggen. Bij chocolade is dit ook vrij normaal, denk maar eens aan een marmercake, dan doe je eerst naturel in de vorm, daarna de chocoladecake... en die zakt dan naar onder omdat de naturel meer rijst...

Ik vermoed dat het iets met de vetten in cacao te maken heeft dat hij minder rijst.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

dank je voor je reactie. dan probeer ik de volgende keer eerst met iets meer en als dat niet werkt dan maak ik er wel twee.

ik vind het ook per merk verschillen...de mix van Funcakes lukt bij mij - tot nu toe- het beste.

5

die mix heb ik ook. Misschien gaat het de volgende keer wel goed.