1

Onderwerp: Taart voor schoonpaps

Wat een gestress zeg :s

Ben niet tevreden over de taart, marsepein scheurde, fondant werkte totaal niet mee, vulling wou niet opstijven, dus de taart is anders geworden dan ik in m'n hoofd had.

Maar goed, er zit een luchtige slagroomtoetje vulling in met aardbeien saus en verse aardbeien.

Het voordeel is dat ik morgen zelf de taart mag aansnijden, dus ik begin meteen bij het 'slechte' stuk :lol:

http://94.100.120.8/1328100001-1328150000/1328129401-1328129500/1328129412_5_QQFe.jpeg

http://94.100.120.196/1328100001-1328150000/1328131401-1328131500/1328131470_5_ciuF.jpeg

tips zijn natuurlijk altijd welkom :Y

http://94.100.122.123/1328100001-1328150000/1328131501-1328131600/1328131517_5_vtvn.jpeg

2

Re: Taart voor schoonpaps

100x bekeken en niemand die een reactie geeft :s

Ik weet dat de taart niet super is, maar een reactie erop zou toch wel leuk zijn hoor :Y

3

Ik had 'm nog niet gezien !!!

Vind het een leuke taart geworden, wel jammer dat hij een beetje ingezakt is, stond hij te warm misschien ??

4

Bedankt voor je reactie :)

Ik zie altijd heel veel taarten voorbij komen en waar vaak meteen op gereageert wordt en als je dan zelf een taart plaatst en niemand 'zegt' iets, dan is dat gewoon niet leuk en vandaar dat ik zelf maar een bericht plaatste :P

Maar je bedoeld de onderrand zeker die 'uitgezakt' is?
Dat was al vrij snel zo. Ik weet ook niet hoe het is gebeurt, maar ik denk dat het marsepein niet goed erom zat ofzo.
Echt warm heeft de taart niet gestaan. Ja hij staat wel een tijdje uit de koelkast met bekleden (ben nog niet zo snel :D ) maar niet dat het echt warm was.

Ach ja, volgende keer beter. Mijn vriend vond m heel mooi en zag niets van de mislukkingen, dus dat maakte het al weer wat goed voor mij :Y

5

Ik had 'm ook nog niet gezien. Mooie kleurencombinatie blauw met zwart, wit en zilver  :Y . Ondanks dat het niet allemaal ging zoals je had gepland toch een mooie taart geworden.

Groetjes Brigitte

mooie strik zeg!
vind t knap dat je de tappit letters eruit gekregen hebt!  :P
mij lukt t nooit, dus ik doe lekker makkelijk met clicstix of uitstekers.

Ik zing mijn eigen wijsje!

7

Ik vind t zelf ook knap dat ik die letters eruit heb gekregen :lol: . Wat een priegel werk is dat zeg. En dan zitten er nog allemaal karteltjes aan die heel voorzichtig met een mesje eraf gehaald moeten worden. Ga toch maar kijken voor wat grotere letters :Y .

De kleur moest zwart worden, maar is donkergrijs geworden.

Ben blij dat jullie de taart toch wel leuk vinden :D  maakt m'n dag weer goed!

8

Als je de fondant heel dun uitrolt en even laat liggen hard het een beetje uit, dan de letters uitsteken  en flink heen en weer schuiven zodat je geen kartels krijgt, uitslaan en nog even laten liggen... dan kan je ze makkelijk pakken zonder dat ze vervormen !

9

Mooie taart hoor!

10

mooie taart  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

11

Marinina schreef:

Als je de fondant heel dun uitrolt en even laat liggen hard het een beetje uit, dan de letters uitsteken  en flink heen en weer schuiven zodat je geen kartels krijgt, uitslaan en nog even laten liggen... dan kan je ze makkelijk pakken zonder dat ze vervormen !

Ik leg altijd eerst een stukje huishoudfolie op het marsepein of fondant en dan de uitsteker erop en inderdaad flink heen en weer schuiven zodat de letter los ligt.