1 Laatst bewerkt door Daantje82 (10-06-2011 20:31)

Onderwerp: zwart wit taart 1e keer icing

Mijn zusje wilde graag voor haar verjaardag een witte stapeltaart met zwarte versiering. Na wat rondkijken op internet toch maar icing gekocht en dit voor het eerst geprobeerd. Vind het redelijk gelukt alleen zijn de lijntjes nogal bibberig, maar dat komt door de onzekerheid denk ik ga maar vaak oefenen want vind dit wel heel leuk om te doen!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JEFU8ZNR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BHCQNFB4.jpg

Bovenste taart gevuld met chocolademousse en caramel met stukjes twix.
Onderste taart gevuld met hangop van citroenyoghurt en mandarijntjes.

FEEDBACK en Tips altijd welkom!!!

2

Re: zwart wit taart 1e keer icing

Daantje, als tip kan ik je  meegeven om de zijkanten beter met de smoother te doen, het is nu een beetje bobbelig, en zo'n lijntje kan je ook met de sugergun maken dan is ze strakker.

Verder is het echt leuk gedaan

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

3

@ Ellen Lagas: Ik gebruik ook een smooter maar zodra ik de taarten stapel lijkt het alsof de vulling naar buiten komt ik spuit al een dijkje van botercreme en zet hem dan eerst in de koelkast zodat het dijkje hard wordt maar het helpt niet echt, heb je daar nog tips voor??? En een sugurgun staat zeker op mijn lijstje heb er helaas nog geen :(

Al het begin is moeilijk maar je hebt goed je best gedaan.. Denk dat ze er heel blij mee is!

Ik zou alleen op de bloemetjes cvan icing een witte parel doen.

Maar leuk gedaan!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

5

Daantje82 schreef:

@ Ellen Lagas: Ik gebruik ook een smooter maar zodra ik de taarten stapel lijkt het alsof de vulling naar buiten komt ik spuit al een dijkje van botercreme en zet hem dan eerst in de koelkast zodat het dijkje hard wordt maar het helpt niet echt, heb je daar nog tips voor??? En een sugurgun staat zeker op mijn lijstje heb er helaas nog geen :(

Daantje ,

Nog een tip wat betreft de uitstulpende vulling ; niet te dik vullen en voor je de taart afsmeert  deze boven op iets aandrukken, wat er te veel inzit komt er dan ook weer uit , dit weghalen en opnieuw afsmeren

Succes

Taart groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

6

Daantje82 schreef:

Mooi taartje en mooie naam  ;)

Heb je de taart ook gestut? Misschien dat ie daarom inzakt?

7

bedankt voor de tips, hij was idd redelijk goed gevuld zeg maar!

8

De vulling komt er volgens mij alleen bij de onderste taart uit, dus er lijkt gewicht op de onderste taart te staan van de bovenste. Heb je de onderste taart gestud, en zo ja, waarmee :) ?

Verder is ie echt niet slecht voor de eerste keer met icing spuiten, ik heb het nog niet aangedurfd :lol: .

Taarten - workshops - antiek en nog veel meer!
Kijk op http://www.vanrinske.nl