1

Onderwerp: Tip structuurmat = embossing folder

Even uitgetest een embossing folder . En het lukt heel erg goed !!
misschien sta ik hier wel verkeerd?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ATDWBUZ4-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UOU3NEH7-D.jpg

2

Re: Tip structuurmat = embossing folder

Ik kende de tip van de embossingfolder al, maar misschien mag ik er nog een aanvulling op doen. Bij boekenvoordeel  worden deze embossingfolders verkocht voor 3 voor € 9.95. Normaal kosten ze al gauw € 5.00 of meer

3

Toevallig vandaag 1 binnen gekregen met vogeltjes. Voor de prijs van 6,50 :rolleyes:

Boekenvoordeel here I come.

4

http://www.boekenvoordeel.nl/nl/images/aanbiedingen/hobbyartikelen/product_07.png

gevonden ;)

5

Ik heb deze laatst ook gekocht...echt super leuk....en heel makkelijk in gebruik...Als het er tussen ligt dan rol ik een paar keer stevig er overheen en dan druk je de print er mooi in!  :Y
Ik heb de muzieknoten, kleine hartjes, bloemen en kleine sterretjes!

6

Ja idd daar komt die van :-)

7

hihi...een behoorlijk oude tip...maar leuk dat je het ontdekt hebt!  :Y

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Wat is een embossing folder? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar het is zeker een goede tip en ik ga denk ik ook maar even bij boekenvoordeel langs!!!

9

Swetz schreef:

Wat is een embossing folder? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar het is zeker een goede tip en ik ga denk ik ook maar even bij boekenvoordeel langs!!!

Ze heten cuttlebug stencils. Ze zijn er eigenlijk voor gemaakt om door een speciaal machine te gaan met karton/papier ertussen. Je krijgt zo een impressie in het papier. Ik gebruik ze om kleine stukken fondant van een leuk reliefje te voorzien.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

10 Laatst bewerkt door Deirdre (10-06-2011 19:28)

Wat een goede tip?

Kan je hiernee ook de bekleding van een taart van 18 cm voorzien van een print? En een taart van 22 cm? Of is het alleen geschikt voor kleine stukjes fondant/marsepein?

11 Laatst bewerkt door pinkiepie (11-06-2011 17:40)

Ik heb vandaag enorm gescoord :cool:  bedankt voor de tip van de boekenvoordeel.

Ik heb gelijk 7 stuks meegenomen. Was alleen jammer dat ze hier dus niet de muzieknootjes hadden :( .

Deirdre een taartje van 18 of 22 cm zal niet lukken. Je moet meer in de richting van cupcakes denken.

Het formaat is ongeveer verjaardagskaart zeg maar :D .

12

@Pinkiepie; bedankt je reactie. Jammer dat het zo klein is.

13

Met een beetje creativiteit kun je ze ook voor taarten gebruiken hoor, alleen is dat niet zo praktisch ;)
Ik heb er vanmiddag ook 3 meegenomen bij Boekenvoordeel, er was alleen niet heel veel keus meer helaas.

14

Ik kende het nog niet, maar hoor opeens een koor engeltjes in mijn hoofd 'halleluja' roepen, hahahaha!!!
Bedankt, trotse mama, ben er erg blij mee(aangezien de matten en rollers mij een beetje te duur zijn).

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

15

Steffie90 schreef:

http://www.boekenvoordeel.nl/nl/images/aanbiedingen/hobbyartikelen/product_07.png

gevonden ;)

Ik kan het hier op de foto niet goed zien, maar komen de plaatjes (met name muzieknootjes en tekst) wel goed om op de taart, dus niet in spiegelbeeld?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

16

Ja dat gaat goed je moet dan alleen de bolle kant gebruiken. Ze zijn 2 zijdig dus een voor en achterkant. Als je het matje zo legt dat de bolle kant boven is ( dus dat het relief naar boven komt ) dan is het geen spiegelbeeld. Persoonlijk vind ik het ook mooier dan een 'ingedrukt' relief.

Toevallig heb ik gisteren geoefend en beide manieren naast elkaar gelegd. Ik had eigenlijk een fotootje moeten maken toen dan had ik het kunnen laten zien.

Ben druk met de verjaardagstaart voor dochterlief en de bijbehorende cupcakes als traktatie voor school.

De happy birthday komt er ook op :cool: .

17

Graag gedaan !

18

Hallo, ik heb ze vandaag ook gekocht, maar moet je het marsepein er nou tussen leggen, en dan aandrukken, of begrijp ik het nou verkeerd, dan staat het op beide kanten gedrukt?

19

ddaan schreef:

Hallo, ik heb ze vandaag ook gekocht, maar moet je het marsepein er nou tussen leggen, en dan aandrukken, of begrijp ik het nou verkeerd, dan staat het op beide kanten gedrukt?

Ik leg het er gewoon tussen en ga er even overheen met mijn roller.
Dan heb je uiteindelijk aan de ene kant het opgebold...en de andere kant ingedrukt...

20

liesje13 schreef:
ddaan schreef:

Ik leg het er gewoon tussen en ga er even overheen met mijn roller.
Dan heb je uiteindelijk aan de ene kant het opgebold...en de andere kant ingedrukt...

ok, dank je, dan ga ik het ook zo uitproberen, ik wil het dan ook voor de cupcakes gebruiken. super.

21

Weet iemand als je deze ook ergens in België kan krijgen?  :think:

22

Doris schreef:

Weet iemand als je deze ook ergens in België kan krijgen?  :think:

Ook bij de Boekenvoordeel of via eci