1

Onderwerp: Weer een ontdooi vraag. Sorry

Morgenmiddag ga ik een taartje naar een vriendin brengen. Taartje zit nu al weken in de vriezer.
Er gaan verschillende verhalen rond over het ontdooien van een beklede taart. De taart zit nu in pedaalemmerzak. Hierin laten zitten of in een taartdoos ontdooien in de koelkast.
Ben nu op mijn werk dus kan ik hem er vanmiddag uithalen. Is ie morgenochtend/tegen de middag toch wel dooi?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Weer een ontdooi vraag. Sorry

Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor!! Het beste kan je de taart uit de zak halen en in een taartdoos rustig laten ontdooien in de koelkast. Als je het vanmiddag doet ben je op tijd.

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

Ik zou zonder plastic zak in de koelkast zetten. Uur voor aansnijden uit de koelkast halen, er zal dan misschien wat condens op zitten, dat droogt van zelf. En 24 uur van te voren zou een ontdooide taart moeten geven.

4

Straks uit je werk uit de plastic zak, IN een taartdoos in je koelkast zetten (zo kan de condens weg en/of heb je geen last van geurtjes etc.), dan komt het goed.

5

Bedankt dames!
Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.