1

Onderwerp: Hulp gevraagd!

Hoi allemaal,

Ik bak mijn biscuits altijd met de mix van Funcakes. Nooit problemen mee gehad, tot vanavond. Biscuit nummer 3 is net uit de oven en het is de derde die mislukt is. Hij is ongeveer 4cm hoog, daar zou ik op zich nog mee kunnen leven .. maar hij voelt redelijk zwaar aan en er zitten binnenin telkens harde stukken.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik doe voor de rest alles zoals ik het altijd doe (zelfde hoeveelheden, zelfde mix, zelfde temperatuur, ..).
Ik word er gek van .. morgen viert mijn zoontje z'n verjaardag in de klas en ik zie het niet zitten om op dit uur nog een 4de biscuit te laten mislukken.
Ben ik nu de eerste die zelfs een mix kan laten mislukken?? ;-)

Groetjes,
Karolien

2

Re: Hulp gevraagd!

dan toch even je oven controleren, misschien is er iets kapot waardoor hij de temp niet meer goed vasthoudt??

Groetjes, Dorothea.

3

Dot schreef:

dan toch even je oven controleren, misschien is er iets kapot waardoor hij de temp niet meer goed vasthoudt??

Ik heb zo'n kleine thermometer in de oven staan en die gaf toch elke keer dezelfde temperatuur aan .. eergisteren lukte het nog wel heel goed en vandaag .. pfff .. ik word er een beetje moedeloos van :(

4

Voor de rest niemand?

5

ik had dit laatst ook dat er een hard stuk in mijn biscuit zat met de fc mix.

was geen drama want was 1 bonkje en onderop gezakt dus snee het er zo vanaf.

geen idee wat het was en hoe dat daar is gekomen....

misschien de eieren ofzo echt geen idee

N-Joy Cakes

6

Effe een update .. blijkbaar lag het aan de grootte van de biscuit. Zondag gebruikte ik een vorm van 28cm. Nu staat er eentje van 22,5 in de oven en die komt wel mooi omhoog.
Na wat zoeken op het forum zou een bloemnagel de oplossing kunnen zijn? Of niet?

Groetjes,
Karolien

7

Had gelezen dat die kunnen gaan roesten en dat wil je natuurlijk niet!

8

Oeps nee .. dat zou idd zonde zijn! Dan maar de heating core, denk ik dan ..

9

Je kunt ook de heating core van een wondermold gebruiken. Die is iets kleiner.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Vreemd, ik heb dit laatst met de mix van maak je taart gehad. 3 biscuits in de vuilnisbak gegaan omdat er helemaal harde gele kringen binnenin zaten. Leek net een grote eierkoek. Daarna gelijk met fc mix opnieuw gedaan en dat ging perfect. Lag dus niet aan de oven en ook niet aan het mixen etc. Misschien gewoon een foutje in de mix? Productiefoutje?

11

De mix die ik nu gebruik, komt nog altijd uit hetzelfde pak. Dus dat kan bij mij het probleem niet zijn. Ik denk dat de harde, gele stukken van de eieren kwamen .. maar ben ook niet helemaal zeker.

Mijn 22,5cm is nu net uit de oven .. niet heel hoog geworden (4,5cm) maar voelt wel weer heel luchtig aan. Wat een verademing!

heb gister 4 bisquit zo de container in gegooit dit was een nieuwe :(  zak.
Toen met de funmix van buurvrouw gebakken en die werd weer perfect :) . Toen de shop gebeld  moest batchnummer opgeven bleek! er was wat fout gegaan in de produktie moest een mail sturen maar tot op heden niks gehoort :s.
Dus blijf je het houden dan zou ik toch even bellen met de shop

13

Ingrid,
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Ik ben net naar een winkeltje hier in de buurt gereden en heb daar om raad gevraagd. Ze zei dat het normaal gezien niet nodig was om een warmtegeleider te gebruiken bij deze grootte en raadde me een andere mix aan .. Deze staat nu in de oven en mijn biscuit van 27,5cm rijst geweldig goed .. Toch maar even bellen misschien ..

Bedankt voor de tip!

14

Nog even een laatste update, voor ik de geschiedenis in ga als eerste persoon die zelfs niet kan bakken met mix ;-)

Ik mailde naar de webshop en er bleek inderdaad iets mis te zijn met de mix. Ze beloofden om het geld terug op mijn rekening te storten ..

Groetjes,
Karolien

Ik heb dat ook!!!

Heb eind mei een zak gehaald in wormerveer... En deze zak gisteren gebruikt voor het eerst ... 4 x mislukt   :s .. Toen van een vriendin mix geleend en een perfecte...

Ga ook maar eens contact opnemen!!! Dank je wel voor je topic.. wat een opluchting!!!