1

Onderwerp: minimale aan botercreme

hallo, wat is het minimale aan botercreme wat je kanmaken??
en ik had begrepen dat daar poedersuiker in moet..
nou heb ik poedersuiker gekocht, zo'n bus wat je normaal over je pannekoeken strooit, is dat de goeie??
ik kon namelijk geen andere vinden???

en de botercreme bedoel ik voor 6 cupcakes, vullen+afsmeren..

Thnx!!  :Y

2

Re: minimale aan botercreme

voor 6 cupcakes heb je echt niet veel nodig!! Ik denk als je 100 gram boter en 100 gram poedersuiker neemt je al een heel eind komt en misschien zelfs wel over houdt??

3

Misschien kan je beter afsmeren met chocopasta?

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Als je geen toeven wilt maken op de cupcakes, zou ik ze zelf afsmeren met witte chocopasta :9

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

5

hallo

ik wil graag de botercreme gebruiken..

100gr boter, roomboter neem ik aan.. gezouten of ongezouten??
100gr poedersuiker, fijngemalen

en hoeveel gr van de botercremmix?? van de shop??

6

oww je gebruikt de mix?? dan is het 100 gram mix, 100 gram poedersuiker, 200 ml water. even roeren, uurtje laten staan. dan 250 gram ongezouten roomboter toevoegen!

7

oke hartstikke bedankt.

uw zegt even roeren, maar ik neem aan met een mixer???
nog op een bepaalde stand??

ik krijg de spullen morgen binnen, dus ben nu al info aan het opschrijven :)

8

Het staat ook op de achterkant van het pak. ;-) Maar voor Cupcakes kan je wellicht ook de helft maken. dus 50 gram mix.

En even roeren is gewoon met een garde. Na het uurtje gebruik je pas je mixer.. :-)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

9

ik doe altijd de water, mix en poedersuiker gewoon even met de garde doorroeren, dan dus een uurtje wachten en dan de boter erbij en dit inderdaad mixen. ik zet hem altijd op de hoogste stand :-)

10

het wachten in de koelkast? neem aan van wel het is boter?
en hoeveel min mixen op de hoogste stand???

thnx again!! :o

11

Nee niet in de koelkast. De mix van poedersuiker/water/mix kan je gewoon buiten de koelkast bewaren!
En je moet zorgen dat je boter zacht is als je deze toevoegd, dus eigenlijk 's ochtends al uit de koelkast doen!

Ik weet eigenlijk niet hoeveel minuten ik mix.. ik zet de mixer aan en na een tijdje kijk ik even of de boter er goed door heen zit, geen klontjes meer enzo :-)

Succes!

12

Ik zou als ik Jou was gewoon je spullen afwachten. Het staat allemaal precies beschreven op het pak.

Boter moet je wel van te voren uit de koelkast halen zodat het lekker zacht is en minimaal tien minuten mixen. En dat voeg je pas na het uurtje wachten toe.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

13

Je hebt als je 100 gram gebruikt wel botercreme over hoor, als je er 6 cc mee wilt doen! Maar je kan het gewoon invriezen :-)

14

oke bedankt allemaal!!!

15

Ik gebruik 1op 1 botercreme om mee af te smeren en voor een 20 cm taart gebruik ik 100 gram boter/ 100 gram poedersuiker...en daar houd ik dan nog van over om minimaal 10 cupcakes te besmeren....
Dus...met 100/100 heb je mega veel...
Evt afsmeren met jam is ook nog een optie!
Succes igg  :thumb: