1

Onderwerp: vraagje over slagroomtaart :-)

Omdat niet iedereen altijd fondant/marsepein taart wil, ga ik voor de collega's van mijn man slagroomtaart maken.
Afgelopen week eerst een proef gemaakt en die was erg lekker :)

Maar het enige lastige vind ik het afsmeren met slagroom, het is toch een beetje dun/luchtig/niet stevig als jullie begrijpen wat ik bedoel :lol:

nu vroeg ik me af, kan ik met aangevette slagroom afsmeren of smaakt dit heel anders en niet lekker in combi met de gewone slagroom die ik er ter garnering op wil spuiten....

graag jullie mening :-)

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

2

Re: vraagje over slagroomtaart :-)

Gaat prima afsmeren met aangevette slagroom, toeven spuiten kan ook hel goed, die blijven mooi staan zakken niet zo snel in als gewone slagroom.

Christine.

3

keukentje schreef:

Gaat prima afsmeren met aangevette slagroom, toeven spuiten kan ook hel goed, die blijven mooi staan zakken niet zo snel in als gewone slagroom.

dank voor je snelle reactie! maar smaakt het dan niet heel anders?

www.label6.nl

4

gewoon goede slagroom kopen en goed opkloppen en dan is het en niet zacht en lekker...

5

Dank dames, ik ga het gelijk proberen :-)

www.label6.nl

6

Ik maak ook wel eens slagroomtaarten, en ik doe altijd een zakje klopfix (kun je gewoon in de supermarkt halen bij de bakspullen) door de slagroom, daar wordt het ook wat steviger van en dan zakken de toeven ook niet in.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

7

ik vind aangevette slagroom heerlijk. Het smaakt niet echt anders , maar slagroom is wat luchtiger en aangevette slagroom is wat romiger, wat voller. Ik gebruik het als vulling

8

freijak schreef:

Ik maak ook wel eens slagroomtaarten, en ik doe altijd een zakje klopfix (kun je gewoon in de supermarkt halen bij de bakspullen) door de slagroom, daar wordt het ook wat steviger van en dan zakken de toeven ook niet in.

Hoi, ik heb dit afgelopen week gedaan, maar toen werd de structuur van de slagroom zo snel anders, beetje korrelig, en dat had ik de vorige keer ook, dus dat durf ik niet meer zo goed... kost iedere keer 2 of 3 bekertjes slagroom :(

www.label6.nl

9

Ik heb het meteen gehaald en gemaakt en het gaat super!

dank voor jullie snelle tips!

www.label6.nl