1

Onderwerp: Help, Botercreme extra om af te smeren???

Meiden, ik ben bezig met een taart en had de botercreme extra gemaakt als vulling, moet zeggen...  :9  Maar is deze ook te gebruiken om af te smeren?? Vond hem namelijk lekkerder als de mix, en ook veel sneller klaar!!! Hopelijk heb ik snel een andwoord!!!
Alvast bedankt!!!
x Linda

2

Re: Help, Botercreme extra om af te smeren???

Ja hoor, ik gebruik altijd dezelfde botercreme om af te smeren en om te vullen. (voor de vulling doe ik er dan meestal wel een smaakje in) Ik gebruik eigenlijk nooit een mix. Ik doe meestal 1:1 van roomboter:poedersuiker. 10 minuten mixen en klaar.

3

kan je prima mee afsmeren

4

Zit er niet erg veel vocht in dan? Of wordt dat 'bij elkaar gehouden' door de banketbakkersroom?
En banketbakkersroom is altijd maar erg kort houdbaar toch? Of wordt dat ook anders door de boter?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

nee zit niet erg veel vocht in want dat zit in je bbr en het is langer houdbaar dan alleen bbr

6

etmc schreef:

nee zit niet erg veel vocht in want dat zit in je bbr en het is langer houdbaar dan alleen bbr

Thanks! Ga ook maar eens proberen  :Y

7

Enne, wel in de koelkast neem ik aan?  O-)

8

tnx meiden!!! Ga ik dat mooi doen, vind de smaak namelijk beter!! En natuurlijk, bewaar alles in de koelkast haha!!!

9

yep ik doe eigenlijk ook altijd alles in de koelkast

10

Ik gebruik ook altijd een botercreme op basis van banketbakkersroom. Vind ik veeeeeel lekkerder dan 1:1, en bij mij is nog nooit een taart gesmolten.