1 Laatst bewerkt door Carina (08-06-2011 22:10)

Onderwerp: hoe maak je een 3d beker? wie kan me helpen?

Onze zoon met zijn team heeft gewonnen met de korfbal en zijn nu kampioen. Komende dinsdag wordt dit gevierd en nu wil hij taart trakteren. Ik heb gevraagd wat voor taart hij wil. Nu wil hij een beker, kan dat? was de vraag. Euh ja hoor, dat kan (ik mijn mijn grote mond  :x  ) Maar hoe?
Ik kan wel eea bedenken. Halve bol bakken als onderkant van beker en dan een barbiemold (omgedraaid) als bovenkant beker.
So far so good... maar hoe ga ik zorgen dat de bovenkant beker niet er af valt? Oké grote dowel erin, maar zou dat voldoende zijn, die kunnen tenslotte ook gezellig schuin gaan. Ik wil nl wel graag biscuit gebruiken. (Lijkt me lekkerder dan cake) Iemand ideeén?
Ik hoor ze graag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: hoe maak je een 3d beker? wie kan me helpen?

:think: als je 'm nou eens op een dikke onderplaat zet met een gat erin waar die douwel inpast?

wel een heel leuke uitdaging :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

:think: als je 'm nou eens op een dikke onderplaat zet met een gat erin waar die douwel inpast?

wel een heel leuke uitdaging :Y

Ja, dat is misschien wel een goed idee. ik zou bijvoorbeeld een dummie kunnen pakken (mmm misschien wat te diK) en deze als sokkel kunnen gebruiken.
Hebben mensen nog meer ideéen?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Wij hebben gestapeld op de zoet en zo challenge en zaten ook met het 'probleem' dat bij ons ontwerp de basis smaller was dan wat er boven op kwam.. de eerste van 6 lagen was een wondermold en dan de smalle kant boven .. ook niet echt een stevige basis  :+

Maar het kan dus wel!  :Y  Wij hebben de taart ook nog vervoerd (lopend) naar een andere tafel en inderdaad een soort van dowel gebruikt die vast zat op de onderplaat. Echter geen bestaande dowel. Wij hebben een koppelstukje gekocht wat met 2 schroefjes op de onderplaat bevestigd werd (dik MDF) en daarin zat schroefdraad, daarin een metalen buis geplaatst waar ook schroefdraad in zat.. Deze hebben wij (incl de bevestiging) heel goed ingepakt met huishoud folie .. en daaroverheen de taarten gestapeld (dus passende gaten in de cakeboards gemaakt.
Ook nog extra gedoweld om de metalen constructie heen, zodat de bovenste taarten niet door gewicht door de onderste zouden zakken.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!