1 Laatst bewerkt door daantje2011 (08-06-2011 19:17)

Onderwerp: cc bewaren in vriezer; hoe?

Ik heb pas cc's gebakken en voor het eerst gedecoreerd met botecreme en daarop marsepein. Heel leuk allemaal en de eerste (die we gelijk opaten) waren erg lekker. Heb er daarna 2 in de koelkast gezet en 2 in vriezer. Allebei in een plastic bakje waar je  normaal ook porties eten in bewaart. Nou is het probleem dat bij beide de marsepein helemaal zacht en plakkerig was. Het was niet echt vers meer, zo leek het.
Ik wil straks cc's gaan maken voor mijn kraamvisite maar als ze er zo uitzien/smaken kan ik beter beschuit met muisjes geven...  :+
Hoe kan ik dat nattige voorkomen, kortom wat is het beste bewaaradvies?
En moeten CC's die de volgende dag gegeten worden ook in de koelkast of kunnen die gewoon afgedekt op het aanrecht? Er zit natuurlijk roomboter in de botercreme.

Thanx!

2

Re: cc bewaren in vriezer; hoe?

Sowieso niet in de koelkast bewaren, daar worden ze erg droog van! (Denk  maar aan brood dat je in de koelkast legt)

In de vriezer heb ik ze nog nooit gedecoreerd bewaard dus daar kan ik je geen tips over geven. Ongedecoreerd doe ik wel vaak in de vriezer en dat gaat prima.

Hoe heb je ze laten ontdooien? Want het klinkt alsof het is gaan zweten..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ik zou ook niet gedecoreerd bewaren.............cc's los in de vriezer en de decoratie apart voorbereiden............

Mss dat dit topic   *klik* je verder helpt

4

Ik bewaar ze altijd in een gebaksdoos in de vriezer met een plastic zak er om. Werkt prima! Laten ontdooien buiten de koelkast.

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

5

ik heb ze vorig jaar voor een kerstmarkt ook gedecoreerd ingevroren, ik heb ze in diepvrieszakjes gedaan, goed dichtgeknoopt en toen in een doos. Bij het ontdooien uit de zakjes halen, de marsepein gaat dan even zweten, niet aankomen dus. Ze ontdooien heel snel, weet het niet meer precies maar dacht 1 of 2 uur.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

6

dank voor jullie reacties! Ik heb ze gewoon in het bakje laten zitten bij het ontdooien.

Dus jullie zeggen dat ik ze het beste ongedecoreerd kan invriezen en dan a la minute de decoratie erop doen. Hoe lang van tevoren kan ik de decoratie maken? En hoe bewaar ik dat dan zonder dat het gaan 'zweten'?