1 Laatst bewerkt door zoethoudertje (08-06-2011 13:23)

Onderwerp: ruffle cake

Voor de verjaardag van mijn zoon (was al een half jaar geleden maar werd nu pas gevierd :lol: ) een slagroomtaart. Eigenlijk moet je de ruffles met meringue botercreme spuiten maar daar houd hij niet zo van, het moest een slagroomtaart worden zonder kleurstof, want een van de gasten was allergisch voor kleurstoffen.
Leuk om te doen en TE snel klaar. Ik had nog veel meer willen spuiten. Wordt dus waarschijnlijk vervolgd.  :Y
De champagne/sjampanje is gemaakt door de jarig (limonade maar wel gebotteld met een echte kurk en capsule)

http://1.bp.blogspot.com/-JyV_4YA4itY/Tet0n-meHxI/AAAAAAAAAao/z4WlvLSc2AY/s1600/P1050353.JPG
Hoe de taart is gemaakt & de link naar Monica Kunhne en haar blog zijn te lezen in mijn blog, zie link hieronder.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: ruffle cake

Leuke taart, aangesneden ziet ie er ook heerlijk uit met die mooie donkere biscuit.
Ik heb je blog bekeken en dat ziet er Super uit! Leuk van alles wat met mooie foto's, leuke plaatjes en verschillende lettertypes. Halverwege de pagina zag ik wel de tekst 'share some love, leave a comment' maar ik had zo snel niet in de gaten waar dus vandaar dat ik mijn complimenten hier maar overbreng.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Ik vind hem echt heel mooi! Wit met bruin van binnen!
Jammer dat ik niet een stukje kan proeven, ben gek op slagroom en chocola!

Groetjes Louise

Bedankt! Eigenlijk is hij voor een taart super snel te maken, de buitenkant dan. Alleen moeilijk om het slagroom bakkerstevig te krijgen. Alleen klopvast is niet genoeg. Alle tips zijn dan ook welkom aangezien botercreme hier in huis niet echt welkom is en slagroom minder stevig maar wel SUPER LEKKER  :Y

Beetje zachte monchou vermengd met (afgekoelde) gesmolten boter door de slagroom mixen.
Lekkerrrrr...en 't wordt heel stevig.

Life is what you bake it.

6

zoethoudertje schreef:

Bedankt! Eigenlijk is hij voor een taart super snel te maken, de buitenkant dan. Alleen moeilijk om het slagroom bakkerstevig te krijgen. Alleen klopvast is niet genoeg. Alle tips zijn dan ook welkom aangezien botercreme hier in huis niet echt welkom is en slagroom minder stevig maar wel SUPER LEKKER  :Y

Tijdens de crea avond die we laatst hadden vertelde Lupe het e.e.a. over slagroom. Zij vertelde dat ze zelfs rozen kan spuiten van slagroom en dat die niet inzakken. Het schijnt zo te zijn (dat heb ik nooit geweten) dat het te maken heeft met het vet percentage in de slagroom. Geen idee of jij dat weet en daar op let maar er zijn merken die minder vet bevatten en dat de slagroom daardoor sneller inzakt.
Volgens mij gebruikt zij zelfs geen versteviger.....
Misschien heb je er wat aan.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Sandra-lala schreef:
zoethoudertje schreef:

Tijdens de crea avond die we laatst hadden vertelde Lupe het e.e.a. over slagroom. Zij vertelde dat ze zelfs rozen kan spuiten van slagroom en dat die niet inzakken. Het schijnt zo te zijn (dat heb ik nooit geweten) dat het te maken heeft met het vet percentage in de slagroom. Geen idee of jij dat weet en daar op let maar er zijn merken die minder vet bevatten en dat de slagroom daardoor sneller inzakt.
Volgens mij gebruikt zij zelfs geen versteviger.....
Misschien heb je er wat aan.

Een hoger vetghalte, ik heb er wel van gehoord maar ik ga er altijd van uit dat je gewone slagroom hebt of halva. Ik ga toch eens beter opletten op de verpakkingen. De tip hierboven met monchou lijkt me ook wel lekker fris.

8

of aangevette slagroom met mascarpone is dat toch....?

brenn schreef:

of aangevette slagroom met mascarpone is dat toch....?

Heb je geen mascarpone voor nodig kan ook prima met (gesmolten afgekoelde) roomboter.
Hiermee verhoog je het vetpercentage ook.

Life is what you bake it.