Onderwerp: Hulp gevraagd...

Hallo allemaal!

Zoontje van een vriendin heeft gevraagd of ik voor hem 27 push up-cakejes (noemen jullie het zo?) wil maken voor een traktatie op school. Ik bak eigenlijk alleen maar voor onszelf en als een vriendin eens iets vraagt.
Nu is het "probleem" dat er 2 kindjes in de klas zitten met een allergie. De een heeft een gluten-allergie en de ander een choco-notenallergie.

Ik wilde graag de push ups maken met verschillende kleurtjes. Maar kan dit? Ik heb glutenvrije cakemix besteld. Kun je hier gewoon kleurstof door doen (ivm de glutenallergie)?

Waarmee kan ik dan het beste de tussenlaagjes maken?

Oja, misschien niet onbelangrijk....ikmoet de traktatie op maandag maken en op dinsdag gaat hij trakteren. Dus de "vulling" moet ook wat langsr houdbaar zijn. Evt kan ik wel in een koelbox meegeven naar school.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2

Re: Hulp gevraagd...

veel kan ik je niet helpen,
wel weet ik dat niet alle kleurstoffen glutenvrij zijn.

Beter geen kleurstof dus.....

Thanks!

Niemand???

Als je een koelbox gebruikt zou ik gewoon lekker een paar laagjes botercreme er tussen gebruiken. Leuk kleurtje en eventueel smaakje door mengen en je hebt een leuk effect ! Op de potjes Sugarflair kleurenpasta's die ik heb staan, staat trouwens dat ze glutenvrij zijn, dus veilig voor je push-up cakejes. Van Wilton weet ik het niet ! Bij Wilton staat o.a. als ingrediënt modified starch, maar of hier gluten in zitten ? Succes !

Hartstikke bedankt voor je reaktie!

Was idd zoiets van plan, maar wist niet of het kon vanwege die gluten-allergie.

Kun je dan gewoon botercrème 1:1 maken met roomboter of is het nodig om "speciale" boter te gebruiken vanwege de gluten? Ik heb echt totaal geen idee waar gluten in zitten en waarin niet....

Groetjes,
Marja

Hmm, ja, goede vraag, ik weet ook niet precies waar wel of niet gluten inzitten, ik kijk altijd op de verpakking. De kant en klare botercrememix van Funcakes is in elk geval niet geschikt.  (staat op de produktinfo)
Als je in de topic recepten kijkt, heeft Jolanda71 een hele lijst verzameld met allergie-recepten op allerlei gebied. Er staat in elk geval een leuke banketbakkersroomvulling bij en ik heb zelf een keer de kokosvulling gemaakt, die was erruggg lekker !
Maak je nog wel een foto'tje als ze klaar zijn ? Ben benieuwd !

8 Laatst bewerkt door geetje (10-06-2011 22:34)

Voor een kleurtje:

Wilton icing colors: kan sporen bevatten van gluten, ei, melk, noten/pinda's, vis, schaal/schepldieren.

Sugarflair: vet-, noten- en glutenvrij.

Je andere vragen kan ik niet beantwoorden. Succes met je zoektocht.

9

ahh 2 kids krijgen dus een appel :D  :lol:

Bedankt voor de reakties!

Botercrème (in 4 kleurtjes) staat klaar, glutenvrije cake staat in de oven....

Dus alle kids krijgen een cakeje! Als de cake lukt tenminste  :lol: Op hoop van zegen.....