1

Onderwerp: Suikerkoekjes

Vandaag wilde ik suikerkoekjes gaan maken volgens het recept van de site. Vol goede moed begon ik, nadat gisteren de koekjes volgens het recept van Peggy Porschen mislukt waren. Ze waren droog en smaakten oud, iemand trouwens enig idee wat daar de reden van zou kunnen zijn?

Bij het recept van de suikerkoekjes stuitte ik al snel op een probleempje; wat houdt '1 theelepel vanille' in?

Bedoelen ze dan 1 theelepel vanillesuiker of 1 theelepel vanille-aroma?

Nu heb ik er vanille-aroma ingedaan, maar ik heb hier sterk m'n twijfels over..

liefs,
Marieke

2

Re: Suikerkoekjes

Ik heb het recept eens bekeken en denk dat je zelf niets fout hebt gedaan, ik vind de bloem, suiker en boter verhoudingen enigzinds apart. Heb al heel veel koekjes gebakken, maar dit lijkt niet op een recept wat ik aleens hebt gemaakt.

Misschien wat minder bloem gebruiken, heb je misschien een betere smaak en die vanille is waarschijnlijk wel aroma en zeker geen vanillesuiker!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

met 1 tl vanille wordt vanille essence bedoeld........en volgens mij smaken de PP koekjes op zich ook niet lekker, door ze te versieren met RI krijg je het extraatje

4

@christol Minder bloem gebruiken bij het recept van de suikerkoekjes? Hoe veel adviseer je me te gebruiken? Heb de bloem zojuist afgewogen, mij lijkt het ook erg veel..

Bedankt voor jullie reacties!

5

als ik mij goed herriner staat er in het recept 450 gram toch?  ik zou het eens met 300 gram proberen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Oke, dan ga ik dat volgende keer eens proberen.
Bedankt voor de tip!