1

Onderwerp: kan taart afgesmeerd met botercreme in de koelkast?

Ik wil een taart maken maar wil niet alles in een keer doen.
Is het mogelijk mijn taart af te smeren met botercreme, hem in de koelkast te zetten en hem de volgende dag te bekleden.
Moet ik de taart dan ook afschermen met plastic folie of iets anders of kan hij gewoon zonder iets in de koelkast staan tot de volgende dag?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast heel hartelijk dank.

2

Re: kan taart afgesmeerd met botercreme in de koelkast?

sterker nog, dit is ideaal!!! je botercreme hard goed uit en daardoor gaat het bekleden ook een stuk fijner

afdekken zal ik wel doen, met een pedaalemmerzak of een taartdoos zodat de luchtjes van het andere voedsel wat in je koelkast staat er niet in kan trekken en ook je taart niet aan raakt.

N-Joy Cakes

Heel hartelijk bedankt voor je reactie dat ga ik meteen doen  :)

4

Kom ik nog even met een vraagje, een taart die gevuld is met botercreme.....bijv. met een smaakje, kan die ook in de koelkast met warm weer?? Gaat om gevuld met botercreme?

Groetjes Christa!

5

botercreme kan prima in de koeling en vriezer.

ook met een smaakje!

het wordt er hard van dus ideaal voor bekleden maar houdt er wel rekening mee dat je het voor aansnijden op kamertemperatuur laat komen anders heb je een hard stuk botercreme in je mond  :s

N-Joy Cakes

6 Laatst bewerkt door Christa163 (08-06-2011 10:01)

dat bedoel ik dus....ik heb in juli een bruidstaart, die mag gevuld met aarbeien botercreme, en moet van noord holland naar lelystad :s
maar gister was mijn fondant zo zacht en de botercreme ook....ik vrees voor de bruidstaart en daarom wil ik weten wat ik het beste kan doen.....afzeggen vind ik erg lullig, het is een vriendin van mij en zij heeft mij persoonlijk gevraagd of ik haar taart wil maken.

een stapel van 30, 20 en 15cm

Groetjes Christa!

7 Laatst bewerkt door dollelollypop (08-06-2011 10:36)

Misschien kun je een koelbox plat op zijn rug leggen en hem daarin vervoeren?
Even het deksel dichtbinden zodat hij niet openvalt en opgelost volgens mij ( of zeg ik nu iets heel geks )
Of zo'n koelkastje die je aan kunt sluiten op de aansteker van de auto.

Oh ik zie nu pas dat het een stapel is.
Misschien dan stapelen als je daar bent.
Anders ben ik ook heel bang dat hij het niet gaat redden.

8

zo laat mogelijk stapelen is altijd een goed idee als je hem zo'n eind zelf moet vervoeren!

klein koffertje mee met wat gereedschap etc

N-Joy Cakes

9

ik neem em zeker niet gestapeld mee! kijk wel uit :lol:

maar het is best een eind, nou ja, een uurtje rijden vanaf hier.
Maar ja, het zal maar 30 graden zijn en je moet een uur in de auto :nooo

ik moet idd koelelementen halen bij de action.....en een koelbox, welke koelbox voor een taart van 30cm?

pfff.....heb nog tot 29 juli, dus kan nog ff!

Groetjes Christa!

10

Ik weet niet of ze het in Nederland ook hebben, maar hier heb je plooiboxen, heel erg handig om boodschappen mee te doen. Openklappen en je hebt een heel handige bak om je boodschappen in te zetten. En eigenlijk wordt die voor vanalles en nog wat gebruikt hier in huis.
Er is hier ook 1 warenhuis dat speciale koelzakken verkoopt waar je zo'n box in past.
Als je dan je verschillende stapels in een doos in zo'n box kunt doen, paar koelelementen erbij en tas erond moet dat volgens mij wel lukken.

Daarbij: als de taart een hele nacht in de ijskast staat is die zelf ook wel goed gekoeld he.

11

Ik zag laatst op het forum dat iemand een klein keukenkastje had omgebouwd tot 'koelkastje'. Aan de binnenkant had ze koelelementen met, ik geloof, elastiek vastgezet. Hardstikke handig! ik wilde dit ook gaan doen totdat ik me bedacht dat onze kofferbak erg klein is  :s

12

Lies77 schreef:

Ik weet niet of ze het in Nederland ook hebben, maar hier heb je plooiboxen, heel erg handig om boodschappen mee te doen. Openklappen en je hebt een heel handige bak om je boodschappen in te zetten. En eigenlijk wordt die voor vanalles en nog wat gebruikt hier in huis.
Er is hier ook 1 warenhuis dat speciale koelzakken verkoopt waar je zo'n box in past.
Als je dan je verschillende stapels in een doos in zo'n box kunt doen, paar koelelementen erbij en tas erond moet dat volgens mij wel lukken.

Daarbij: als de taart een hele nacht in de ijskast staat is die zelf ook wel goed gekoeld he.

Je bedoeld denk ik de bekende boodschappenkratten. Ik heb er zelf 5 van in huis. Ik gebruik ze ook als wasmand en voor de boodschappen. Hier in NL verkopen ze er ook koeltassen voor die er precies inpassen.
Waar weet ik niet, ik heb er zelf geen. Maar denk dat het bij Blokker of Marskramer wel te vinden is.
Ik denk dat dat een goed idee is. Koelelementen er bij en het blijft denk ik goed koel.

Groetjes Gerien

13

Een boodschappenkrat kan je ook "bekleden met piepschuim" je weet wel wat je op maat kan snijden. Ook een soort van deksel maken hiervan en koelelementen erin en je hebt een koelkrat,

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

Christa163 schreef:

dat bedoel ik dus....ik heb in juli een bruidstaart, die mag gevuld met aarbeien botercreme, en moet van noord holland naar lelystad :s
maar gister was mijn fondant zo zacht en de botercreme ook....ik vrees voor de bruidstaart en daarom wil ik weten wat ik het beste kan doen.....afzeggen vind ik erg lullig, het is een vriendin van mij en zij heeft mij persoonlijk gevraagd of ik haar taart wil maken.

een stapel van 30, 20 en 15cm

ik heb dat ook gehad ik moest een uur moest rijden ik heb toen koelelementen in me doos gedaan, is prima verlopen geen probleem gehad.

15

Blokker verkoopt idd de koeltassen speciaal voor in de vouwkratten, weet het 200% zeker want ik werk bij de blokker hihi.
En bij de action heb ik laatst een grote koelbox gekocht voor ik geloof 8 euro (weet niet of ze die nog hebben, stond toen in de folder geloof ik. Oke, de kwaliteit is misschien wel wat minder, maar hij is wel lekker ruim. l 26,5 x b 42x h 32 (binnenmaten)