1

Onderwerp: Rood wit ruitje

Voor een verjaardagstaart, gemaakt naar voorbeeld van het geboorte kaartje ben ik me aan het afvragen hoe ik een rood-wit ruitjes patroon kan maken van fondant.

Zag laatst een taart met een rood-wit ruitjes bies en vroeg me af hoe die gemaakt was, want dit is nu precies wat ik nodig heb. Graag jullie raad en advies.
Alvast heel hartelijk bedankt
José

2

Re: Rood wit ruitje

Waarschijnlijk is dat een printje geweest gemaakt met een foodprinter, of gewoon een lintje te koop bij de action of een fourniturenwinkel.

Wil je zelf zoiets maken dan ga ik voor je zoeken........................later als ik mijn kindjes heb opgehaald...........

3

Ik weet niet of het een oppervlak moet worden of een border, maar bij deze cup-of-cake had ik van blauw een ruitjespatroon gevlochten:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LE4TWCJJ.jpg

Werkwijze:

voorgekleurd wit en blauw genomen als basiskleuren, 2 tussentinten gemaakt door te mengen (2delen wit + 1 deel blauw en andersom) en nog een donkerder tint gemaakt door beetje royal blue toe te voegen aan de voorgekleurde blauw

vervolgens heb ik alle bolletjes uitgerold tot dezelfde dikte en daarvan gelijke strookjes gesneden met een kruidensnijder
http://www.finefoods-online.com/product_images/23379.jpg

En van al die gekleurde strookjes heb ik vervolgens een vlechtwerkje gemaakt (eerst alle horizontale banen en daarna de verticale erdoorheen gevlochten) wat groot genoeg was voor bovenop het kopje. Voor het uitsteken van het rondje nog even snel met de roller erover, zodat het vlechtwerk goed aan elkaar blijft zitten (niet te hard).

Maar er zijn vast ook nog heel andere om zo'n ruitje te maken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

superleuk!! en die kruidensnijder; da's ook een idee zeg!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

kokkie schreef:

superleuk!! en die kruidensnijder; da's ook een idee zeg!

Werkt geweldig! Ik heb um overigens gewoon van de xenos, maar die ziet er verder hetzelfde uit. 10 (of 11) mesjes naast elkaar, dus in een keer 9 (of 10) even brede strookjes uitsnijden.  :thumb:  :thumb:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

@ sweettooth,
Dit is een goed idee, hier kan ik mee verder.

Dank jullie wel  voor je antwoorden  op mijn vraag.

ik had laatst een bob de bouwer taart en bob heeft natuurlijk zon ruitjesoverhemd dus reepjes gesneden horizontaal en dan verticaal van de twee kleuren. om en om leggen  en dan 2e strook eentje laten verspringen en dan heb je ook ruitje . En niet drie lagen marsepein of fondant.

ik hoop dat je het begrijpt  :think: