Onderwerp: Leger, Hello Kitty, Feyenoord, Honda...
... en dat allemaal in 1 taart!
Waren weer heel wat eerste keren vorige week (dat krijg je ervan als je nog niet zolang taart
):
- eerste stapel
- eerste puzzel
- eerste keer mbc, ganache, ddl en chocolate leather gemaakt
- eerste keer chocolate mud cake
- eerste keer openslaande punten
- eerste keer tappits gebruikt
(toch lastig om die netjes recht op de taart te krijgen)
Mijn zwager en schoonzusje vierden hun verjaardagen samen en ik nam als cadeautje/verrassing een taart mee. Omdat ze samen in het leger zitten wilde ik dat verwerken in de taart; zij is helemaal gek van HK, dus dat moest er ook in, net als zijn "liefdes" Feyenoord en Honda.
Zie hier het resultaat:

En dan nog wat extra foto's van de details:
de namen (grrr... niet helemaal recht)
Honda:
Puzzelplaatje Hello Kitty EN Feyenoord:
Hier ben ik echt trots op. Ik heb geen sugargun, dus alle lijntjes (ook van het F-logo) zijn handgemaakt. En ik heb NIETS geverfd, alles is marsepein.
Ik had ook nog een paar cuppies erbij gemaakt, maar daar heb ik nog geen goede foto's van; die plaats ik tzt wel in de goede rubriek. Maar daar had ik op het F-logo wel de zwarte lijntjes geverfd, omdat ik niet meer zoveel tijd had. Ik vind het in dit puzzeltje mooier geworden.
Onderste taart was 22cm chocolate mud cake gevuld met een laag ddl en een laag banaan-mbc; bovenste taart was 15cm glutenvrij kapsel met een laag aardbeienvlaaivulling en een laag botercreme obv witte ganache met eronder een krokant laagje witte chocolade.
Ik weet dat er nog wel wat afwerkfoutjes in zitten (wat een drama, zo'n 15cm taartje bekleden
) maar alles bij elkaar was ik er erg trots op (tenslotte is het pas mijn 4e taart) en de reacties waren geweldig!!
De foto's zijn niet geweldig
; mijn schoonzusje heeft met haar superdeluxe mega camera ook foto's gemaakt en ik heb gevraagd of ik die ook mag hebben. Dan ga ik ze hier nog wel even vervangen....
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Hoop niet dat je het vervelend vind dat ik het zeg