1

Onderwerp: Help, hoe bevestig ik mijn geboetseerde hand met micro op de taart

Hallo
Ik moet voor zondag voor mijn nichtje een kleine stapeltaart maken. Ze wilde graag een microfoon omdat ze het zo leuk vind om te zingen.
Nu heb ik een hand die een microfoon beethoudt geboetseerd en deze wil ik dus boven op de taart zetten en dan verder versieren met muzieknoten.
Mijn probleem is nu, hoe kan ik deze hand op de taart plaatsen zodat de taart niet inzakt in het midden.
Hij staat nu te drogen als een vuist met micorfoon in de hand (zit nog een stukje pols aan).
Het mooiste lijkt me als de pols dus op de taart komt maar ben dan ook bang dat ie te zwaar is en dan dus omvalt omdat de vingers en micorfoon te zwaar zijn.
Zou hem als vuist op de taart kunnen zetten maar hoe, zonder dat de taart dus inzakt (is van fondant gemaakt en dus nogal zwaar).

Wie o wie kan mij helpen en heeft misschien nog andere ideetjes voor de versiering

gr Angelique

2

Re: Help, hoe bevestig ik mijn geboetseerde hand met micro op de taart

een kartonnentje eronder?? die wel even stutten, dus eetbare sticks eronder of douweltjes en dan je kartonnentje eronder. Je kartonnentje kan je eventueel ook bekleden of net zo groot maken als de pols zie je er niets meer van. Succes!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Dowel erin steken, in de taart tot de dowel de bodem raakt en dan de dowel op maat maken.
Dan draagt het onderbord het gewicht ;-)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Hoi Angelique,
Wel zonde van je werk maar je kunt ook een puzzelplaatje maken.

5

Miss Pebble schreef:

Dowel erin steken, in de taart tot de dowel de bodem raakt en dan de dowel op maat maken.

:Y werkt super

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

chanttie57 schreef:
Miss Pebble schreef:

:Y werkt super

Dat is het ja, dowel erin steken.
Maar dan nog 1 vraagje.
Denken jullie dat ik hem dan in de pols kan steken en dat ie dan gewoon recht blijft staan. Dit omdat de hand in de vorm van een vuist gemaakt is (hand vouw dus naar binnen toe) en dus de dowel in de pols gestoken wordt maar er nog veel gewicht dus aan de zijkanten van de dowel zit.
Of zal ik maar gewoon de hand als een vuist neerzetten, dus rustend op de pink (vingers) en handpalm.

hoop weer van jullie te horen

7

Je kan er eventueel meer douwels in doen, heel voorzichting even ''voorprikken'' zodat je niet met je ''hand'' in de taart gaat zitten duwen, anders zakt het nog in, maar als je het zo doet, dan moet het lukken. Ben wel nieuwsgierig nu hoor naar je creatie!!