1

Onderwerp: chocolade spuiten op marsefond???

Ik heb een bestelling gekregen van iemand die graag een ivoorkleurige taart wil maar daarop teksten gespoten in chocolade, kan ik  FunCakes Chocolade Drops Melk uit de webshop gebruiken??? als ik het smelt kan ik het dan op de taart spuiten of gaat mijn marsefond dan smelten?

Please help me!!!

2

Re: chocolade spuiten op marsefond???

Ik denk dat het wel goed moet gaan, ik zou de chocolade ver af laten koelen voor het spuiten, maar heb dit nog nooit gedaan dus zou het niet zeker weten. Maar volgens mij sta je niet in de goede rubriek, ik meld je even....

groetjes, Wendie

printje nodig? Mail me! Ik print op ouwel, frosting en icingsheets
mijn taartjes: http://s1019.photobucket.com/home/wendieverhaar/index

3

hoe spuiten? bedoel je garneren? je kan gewoon chocola smelten en dat in een spuitzak met een minimondje doen of in een cornetje en er dan mee schrijven of t opkloppen met room of drank en dan spuiten

4

"Bruids- en Stapeltaarten" is een show-rubriek; vragen horen thuis in eén van de vraag&antwoord rubrieken, in dit geval Decoreren.

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Mijn excuus

6

lianne190775 schreef:

Ik heb een bestelling gekregen van iemand die graag een ivoorkleurige taart wil maar daarop teksten gespoten in chocolade, kan ik  FunCakes Chocolade Drops Melk uit de webshop gebruiken??? als ik het smelt kan ik het dan op de taart spuiten of gaat mijn marsefond dan smelten?

Please help me!!!

De funcakes chocolade drops ken ik niet, ik gebruik Callebaut maar dat maakt niet uit. Als je chocolade erg warm is van het smelten laat je het even afkoelen, en kun je er mee op je marsefond spuiten/garneren.
Je schrift dat ze tekst op de taart willen en ik neem aan dat je dat met dunne lijnen gaat doen en daar gaat je marsefond niet van smelten.
Als ik een klein beetje nodig heb, doe ik de callets soms in een spuitzak en leg ik het zo in de magnetron. Dus ik smelt ze in de spuitzak. Even een stukje omvouwen dat het niet leeg loopt. Met m'n vingers wat doorkneden en puntje eraf knippen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

lianne190775 schreef:

kan ik  FunCakes Chocolade Drops Melk uit de webshop gebruiken???

heb je de beschrijving wel gelezen?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

tipsytaartje schreef:
lianne190775 schreef:

Ik denk het niet. Daar staan namelijk bij dat het bakvaste chocolade is, om mee te bakken in cupcakes of koekjes. Hij smelt dus niet.

Je kunt wel de chocolade melts gebruiken. Speciaal om te smelten en mee te decoreren. http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … -5020.html

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Glamour schreef:
tipsytaartje schreef:
lianne190775 schreef:

Ik denk het niet. Daar staan namelijk bij dat het bakvaste chocolade is, om mee te bakken in cupcakes of koekjes. Hij smelt dus niet.

Je kunt wel de chocolade melts gebruiken. Speciaal om te smelten en mee te decoreren. http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … -5020.html

Dat is het product waar ik het over heb.
In die beschrijving staat dat je het kan smelten, ik wilde alleen maar weten of dat ook kan op marsefond zonder dat de marsefond gaat smelten.

10

Sandra-lala schreef:
lianne190775 schreef:

Please help me!!!

De funcakes chocolade drops ken ik niet, ik gebruik Callebaut maar dat maakt niet uit. Als je chocolade erg warm is van het smelten laat je het even afkoelen, en kun je er mee op je marsefond spuiten/garneren.
Je schrift dat ze tekst op de taart willen en ik neem aan dat je dat met dunne lijnen gaat doen en daar gaat je marsefond niet van smelten.
Als ik een klein beetje nodig heb, doe ik de callets soms in een spuitzak en leg ik het zo in de magnetron. Dus ik smelt ze in de spuitzak. Even een stukje omvouwen dat het niet leeg loopt. Met m'n vingers wat doorkneden en puntje eraf knippen.

Bedankt voor de tip  :)

11

Ok, ja dan heb je de juiste. Dus niet de drops, maar de melts. Die kun je inderdaad gewoon op marsefond spuiten, als hij niet te heet is (chocolade op ca. 35 graden).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12

eerder 30