1 Laatst bewerkt door Samama (07-06-2011 07:59)

Onderwerp: Botercréme blijft geel en minimaal

Gisteren heb ik zelf botercréme gemaakt; 200gr ongezouten boter en 200gr poedersuiker. Heb me het ongans staan mixen, maar hij blijft geel van kleur en bij het proeven blijf ik hem erg "poedersuikerig" vinden. Kan iemand mij tips geven hoe ik dit beter voor elkaar kan krijgen? Op het plaatje bij het recept staat een romige, witte substantie, wat bij mij dus totaal niet het geval is  :nooo.
Overigens heb ik dan ook echt maar een heel klein beetje, of klopt dat?

Re: Botercréme blijft geel en minimaal

Hoelang heb je gemixt? Botercreme 1:1 wordt inderdaad goed smeerbaar en wat romig als je echt minimaal 10 minuten mixt. Dus je armen op een steuntje en mixen ;)

Groetjes Karine

3

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tijd niet heb bijgehouden... toen ik een lamme arm kreeg ben ik er maar mee gestopt. Maar hoort het dat ie zo geel blijft dan?

4

bij mij wordt hij wel behoorlijk wit ja... ik mix minimaal 10 minuten...

maar je zegt lamme arm... je mixt niet met een mixer?  maar met een garde?

want met een garde zou ik m denk ik ook nooit goed krijgen...

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

5 Laatst bewerkt door Samama (07-06-2011 09:56)

Nee ik mix wel met een mixer, maar die moet je ook vasthouden  ;)

Ik zal de klok er eens bij gaan zetten, kijken of het dan wel gaat lukken  :)

Wat is nu het beste recept?
Ik gebruik alleen (room)boter en poedersuiker. Is dat voldoende?

6

Ik denk dat jou mixer dan niet geschikt is, waarschijnlijk is hij of heel oud of hij kan het gewoon niet aan. Ik heb een Kitchenaid nu, maar voorheen had ik ook een ouwetje en die kon op den duur gewoon niet meer. Misschien ligt het daar aan!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

Ik mix ook met een handmixer (HEMA) en die kan het makkelijk aan. Maar wel inderdaad minimimaal tien minuten! En ik weet niet hoe hard je mixer kan?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

8

mijn mixer kan tot 5, en nu ik erover nadenk heb ik hem niet harder gezet dan standje 1... lekker snugger  :s

9

Ja, dan kan je heeeeeeel lang blijven mixen! Gewoon op standje vijf en mixen maar! Oh en een tip voor je lamme arm: niet zoveel kracht zetten op je mixer, dat houdt niemand vol. Gewoon losjes door de bak laten manouvreren.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

10

Leef! schreef:

Ja, dan kan je heeeeeeel lang blijven mixen! Gewoon op standje vijf en mixen maar! Oh en een tip voor je lamme arm: niet zoveel kracht zetten op je mixer, dat houdt niemand vol. Gewoon losjes door de bak laten manouvreren.

Daarom heb ik een mixer gekocht die je kan vastzetten, een gewone Bosch, een Kenwood of KitchenAid is en beetje te expensive voor de aantallen die ik maak ;)
Nu gaat het lekker en in die tijd kan je alvast weer wat anders voorbereiden.

Groetjes Louise

11

Ik voel me zo blond op dit moment  :o
En de gebruiksaanwijzingen maar blijven lezen  :rolleyes:

12

Samama schreef:

Ik voel me zo blond op dit moment  :o
En de gebruiksaanwijzingen maar blijven lezen  :rolleyes:

ach joh, zijn we allemaal weleens hoor!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

13

Ik heb zojuist de swiss merengue botercreme gemaakt (recept van deze site) en die is gelukt!  :D
Heb hem vrijdag nodig voor een taart, je kan het een week bewaren n de koelkast staat er, maar zodra ik het ga gebruiken, moet ik het dan nog een keer (kort) mixen?

14

zou ik wel doen ja... en rustig even op kamertemperatuur laten komen eerst, anders komt je mixer er niet doorheen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

15

Thanks  :)
Ben nog een rookie hierin  :o