1

Onderwerp: na een nachtje in de koelkast......

Hallo allemaal,

Ik bekleed mijn taarten (bijna) altijd met marsepeine en ik ben redelijk tevreden.
Als ik de taart net heb bekleed is hij heel strak, maar na een tijdje zie je de vulling er echt als een rand doorheen.
Ik ben bang dat ik de vulling in een te dikke laag op spuit.....
Ik spuit eerst een dijkje met de spuitzak (alleen met het spuitstuk, dus de grote opening) en daarna vul ik hem ook in diezelfde dikte, maar dat is best dik.

Hoe dik doen jullie de lagen vulling...en hoeveel vulling doe je op een goed gerezen taart (plm. 7 cm)?

groetjes karin

2

Re: na een nachtje in de koelkast......

Misschien heb je een voorbeeld (foto) van hoe het er precies uit ziet bij jou? Want als ik op je site kijk zie ik alleen maar super mooie taarten!  :)

Wellicht iets dikker afsmeren? En het kan inderdaad zijn dat wanneer je de taart te dik vult, het na een beetje kracht zetten door bijvoorbeeld het smootheren, de vulling naar buiten komt zetten..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Bij mij gaan er in een 7,5cm hoge taart twee lagen bavarois van ca 2cm.
Maar bij botercreme doe ik drie of vier lagen van maximaal een cm omdat ik idd gemerkt heb dat bc de neiging heeft 'uit te buiken'.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Leef! schreef:

Misschien heb je een voorbeeld (foto) van hoe het er precies uit ziet bij jou? Want als ik op je site kijk zie ik alleen maar super mooie taarten!  :)

Wellicht iets dikker afsmeren? En het kan inderdaad zijn dat wanneer je de taart te dik vult, het na een beetje kracht zetten door bijvoorbeeld het smootheren, de vulling naar buiten komt zetten..

Dank je, het is ook niet dat ik heel ontevreden ben.....maar ik ben ook zeker niet helemaal tevreden.... :D
Ik zal even kijken of ik een foto heb waarop goed te zien is wat ik bedoel (vanavond als de kinderen naar bed zijn).

miss pebble, dat is inderdaad wat dunner dan dat ik doe, en ik maak vaak met pati krem en dat heeft toch ook de neiging om te gaan "uitbuiken". Ik ga eens proberen met meerdere lagen, wat dunner gevuld.
Ik heb even een pauze ingelast de komende weken....om dit soort dingen eens even goed uit te proberen.

groetjes karin

5

laat je de taart ook opstijven voor het bekleden? Dan is hij toch strak?
ms heb je hem dan tijdens het bekleden te lang buiten de koeling, dat het daardoor wat uitzakt?

Groetjes, Dorothea.