Onderwerp: pfff...nee toch maar niet meer

bestellingen voor onbekenden. Ik ben benieuwd of jullie er ook last van hebben; ik ben nog niet zo heel lang bezig met taarten maken, maar heb er inmiddels toch al aardig wat gemaakt. Eigenlijk vooral voor bekende en voor mezelf gewoon lekker freubelen. Nu heb ik afgelopen weekend een aantal taarten gemaakt voor onbekende, en ik vind het heftig hoor! Ik word behoorlijk onzeker terwijl ik best tevreden ben over de taarten die ik tot nu toe gemaakt heb. Maar er komt een soort druk op me en dan ben ik niet tevreden te krijgen. Ik krijg ze ineens niet meer strak en al helemaal niet zoals is ze wil. Ik denk dat ik de lat te hoog leg voor mezelf. Daarbij ben ik nogal een perfectionist (wat betreft taarten) en zie dus constant verbeterpunten. Getver, baal van mezelf dat ik er zo onzeker over ben. In kan toch wel van mezelf zeggen dat ik met beide beentjes zeker in het leven sta, dus waarom loop ik zo te mutsen? Conclusie; voorlopig alleen nog even taarten voor bekende en voor mezelf. Is een stuk relaxer en zo hou ik de lol erin ipv dat gestress.

Zo, dat ben ik kwijt. Dan nu de twee taartjes die ik gemaakt heb.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3GAKT3S-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GVGKJDUG-D.jpg

Bedankt voor het lezen.

Groetjes Linda

2

Re: pfff...nee toch maar niet meer

Ik vind ze prachtig. Echt niet nodig om zo onzeker te zijn. Ze zijn super.

3

Ik vind ze super mooi! Hoe heb je  dat gedaan met dat kant? En wat voor kleur ist?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

judje1977 schreef:

Ik vind ze prachtig. Echt niet nodig om zo onzeker te zijn. Ze zijn super.

Super lief!! Bedankt! Ik denk dat het gewoon is dat het ineens "moet" ipv "mag".

5

Niks om onzeker over te zijn, hoor! Ik vind dat je prachtige taarten maakt!! :Y

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

IngeW schreef:

Ik vind ze super mooi! Hoe heb je  dat gedaan met dat kant? En wat voor kleur ist?

Ooooh wat was ik onzeker over die kleur haha. Ik wilde de hele boel er nog vanaf halen tot dat mijn vriend zei dat ik niet zo moest mutsen  :lol: . het is een combinatie van soft pink en maroon van AmeriColor.

Linda Ravensbergen schreef:
IngeW schreef:

Ooooh wat was ik onzeker over die kleur haha. Ik wilde de hele boel er nog vanaf halen tot dat mijn vriend zei dat ik niet zo moest mutsen  :lol: . het is een combinatie van soft pink en maroon van AmeriColor.

Oh en het kant heb ik met dubbelzijdig tape vast gemaakt  :lol:

8

ik vind ze echt heel erg mooi maar snap wel wat je bedoelt. als je het voor iemand maakt die je verder niet kent is dat toch moeilijker. ik maak ook liever taarten voor bekende (dan lukt het ook meestal veel beter) en als ik toch voor onbekende maak zeg ik er duidelijk bij dat ik geen professioneel bakster ben en het echt voor de hobby doe

Groetjes Marleen

lena83 schreef:

ik vind ze echt heel erg mooi maar snap wel wat je bedoelt. als je het voor iemand maakt die je verder niet kent is dat toch moeilijker. ik maak ook liever taarten voor bekende (dan lukt het ook meestal veel beter) en als ik toch voor onbekende maak zeg ik er duidelijk bij dat ik geen professioneel bakster ben en het echt voor de hobby doe

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben  :Y . De twijfel slaat zo toe he?! Ik heb vorig weekend ook nog twee taartjes gemaakt voor onbekende. 1 daarvan was de Oilily die de mevrouw in kwestie als kado wilde geven aan haar beste vriendin...het leek wel of er een olifant op mijn schouders lag  :( . Ze gaf aan me te laten weten hoe de vriendin de taart vond, dus ik in spanning wachten en hoorde maar niets. Zou ze 'm dan toch niet lekker en leuk hebben gevonden? Krijg ik net een sms; en ja hoor; helemaal blij en geslaagd!! Pffff...ik heb gelijk die olifant van mijn schouders af gelazerd  :lol:  :D

10

Vooral die 2e vind ik erg mooi ( ik heet namelijk ook Raquel)  :D  :)  :)
Nee, ik vind ze prachtig en dat onzekere gevoel ken ik hoor? IK heb mijn eerste bruidstaart opdracht en alhoewel ik altijd eerlijk ben en mensen vertel dat ik het nog niet zo heel lang doe, maak ik me nu al druk..wel gezonde spanning  ;)  Maar toch.... ik begrijp je maar je moet je helemaal niet onzeker voelen want ze zien er super uit. :)

Je bent ZEKER niet de enige. hier nog zo'n zenuwtrees  :lol:
maar ik denk dat dat na heel veel oefenen wel over gaat.
ik ben ook nooit tevreden met het resultaat.
maar ik kan je wel zeggen dat deze taarten echt prachtig zijn! en dat voor nog niet lang bezig te zijn  :thumb:
vind die bovenste taart-kleur heel mooi!

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

12

Over een paar weken mag ik een taart maken voor een onbekende. Vind het ook erg spannend. Maar jij hebt geen rede om je zenuwachtig te maken hoor! ze zijn prachtig

13

Zoooo herkenbaar  :D  Ik heb zelfs al bij bekenden dat er toch een druk op staat, want ik ben ook een perfectionist en het moet gewoon netjes. Dus daarom ook niet voor onbekenden. Misschien later als ik wat sneller kan werken en niet meer zo onzeker ben.

Ik vind je taartjes trouwens prachtig! Wat dat betreft hoef je niet onzeker te zijn hoor!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

14

Nou ik vind ze super hoor!! :thumb:
Echt geen reden om daar onzeker voor te zijn..

En die letters vind ze zo leuk, mag ik vragen waar je die vandaan hebt!

Groetjes Brigitte

Bedankt voor het kijken, en tips zijn altijd welkom..
Groetjes Brigitte

15

nou ik zou zeker doorgaan hoor met taarten maken op bestelling....ziet er gewoon prachtig uit!!!!

Pluk de dag

Wat een lieverds zijn jullie  :thumb:  Ik was er echt even klaar mee, maar heb een nieuwe energieboost gekregen!! Ik zeg; op naar het volgende taartje  :Y

Enorm bedankt voor jullie lieve reacties ladies, echt top!!

Brigitte01 schreef:

Nou ik vind ze super hoor!! :thumb:
Echt geen reden om daar onzeker voor te zijn..

En die letters vind ze zo leuk, mag ik vragen waar je die vandaan hebt!

Groetjes Brigitte

Natuurlijk mag dat, maar hoe heten ze nou ook alweer...? het zijn van die klik linealen. Ik weet echt niet meer hoe ze heten sorry. Ik kan alleen op de achterkant windsor cakecraft vinden. Het was in ieder geval iets met funky en ik heb ze volgens mij bij ellenscreativecakes gekocht.

18

Oke bedankt zal wel even zoeken!!

Bedankt voor het kijken, en tips zijn altijd welkom..
Groetjes Brigitte

19

Ze zien er echt prachtig uit!!!
Ik ze strak en erg goed gemaakt!

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

20

Ik vind ze beide heel leuk hoor! Je hoeft niet zo onzeker te zijn, enne je eerste foto is goed gelukt :)

21

Je taarten zijn prachtig maar ik herken je gevoel!
Ik heb het zelf ook altijd! :s

Bedankt voor jullie reacties ladies!! Super leuk!! :thumb:

23

Ik vind ze ook erg mooi allebei! Niet onzeker zijn hoor (zegt iemand die bij elke bestelling buikpijn heeft, ha ha :lol: )

24

Kind, ze zijn prachtig hoor! Lekker doorgaan met bestellingen aannemen!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

25

Hoi Linda,
Niet zo trutten meid!!
Je taartjes zijn hartstikke mooi en de verbeter punten die jij ziet, ziet een anders waarschijnlijk niet. Anders hadden ze zelf wel een taart gemaakt ;)

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat