1

Onderwerp: Help inzakkende taart!

Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik gebruik sinds kort de beschuitmix van funcakes en bij de laatste taart die ik heb gemaakt (2laags) zakte mijn taart in... niet door de stapel maar gewoon de taart zelf! nou was mijn vulling door het warme weer wel wat minder stevig dan normaal maar ik had ook het gevoel dat de beschuit zelf ook wat minder stevig is.... kan dat??? hiervoor maakte ik zonder mix de taarten en naar mijn idee waren ze dan wat steviger uiteraard is de beschuit nu een stuk luchtiger waardoor hij wat minder stevig is maar heeft iemand misschien een tip zodat mn taart niet meer inzakt??

Alvast bedankt!

Groetjes Mieke.

2

Re: Help inzakkende taart!

Dan is waarschijnlijk je biscuit (geen beschuit) niet helemaal gaar geweest en dan stort het in aan de binnenkant. Hoe lang en hoe warm heeft de biscuit in de oven gestaan?

3 Laatst bewerkt door Mieke165 (07-06-2011 11:59)

Heey, bedank voor je reactie.

Volgens mij was de biscuit wel gaar, ik had hem ingeprikt met een prikker en later ook gewoon gevuld... maar toen ging het mis, tijdens het bekleden zakte ie steeds verder in.. heb hem nou in de koelkast staan en ga er vanavond wel mee verder. misschien dat toch de vulling niet stevig genoeg was en dat ie daarom aan het inzakken was en dat het niet aan de beschuit zelf heeft gelegen.
Vanmorgen heb ik even gekeken en hij oogde wel wat steviger... maar goed dat zegt nog niks!  ;)

de biscuit heeft ca. 40 minuten op 150 in de oven gestaan...

Groetjes Mieke.

4

Waarmee heb je hem gevuld en was ie goed afgekoeld?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

Mieke165 schreef:

Heey, bedank voor je reactie.

Volgens mij was de biscuit wel gaar, ik had hem ingeprikt met een prikker en later ook gewoon gevuld... maar toen ging het mis, tijdens het bekleden zakte ie steeds verder in.. heb hem nou in de koelkast staan en ga er vanavond wel mee verder. misschien dat toch de vulling niet stevig genoeg was en dat ie daarom aan het inzakken was en dat het niet aan de beschuit zelf heeft gelegen.
Vanmorgen heb ik even gekeken en hij oogde wel wat steviger... maar goed dat zegt nog niks!  ;)

de biscuit heeft ca. 40 minuten op 150 in de oven gestaan...

Temp en tijd lijken me wel goed, dan zou het inderdaad aan de vulling moeten liggen. Wat heb je gebruikt om te vullen en had je wel of geen dijkjes gespoten? Zakt de taart alleen in het midden in? Zou een foto helpen om betere tips te krijgen? Ben benieuwd!