1

Onderwerp: verse frambozen in de vulling?

Wat doe ik vandaag met mijn verse frambozen, die ik voor taarten wil gebruiken? De baby's waar de taarten voor zijn, zijn nog niet geboren. Dus ik wil een vulling maken die in de vriezer kan. En ik ben errug slecht met gelatine, is er een ander idee?

2

Re: verse frambozen in de vulling?

jam maken met geleisuiker

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Kunnen in de vriezer en als je ze gaat gebruiken, zo uit de vriezer in de taart verwerken. Doe ik bijna altijd bij proeftaartjes.

Groet, Jolanda

4

Jol321 schreef:

Kunnen in de vriezer en als je ze gaat gebruiken, zo uit de vriezer in de taart verwerken. Doe ik bijna altijd bij proeftaartjes.

de onbewerkte frambozen?

5

verse frambozen kan je inderdaad heel goed invriezen, wel zorgen dat ze niet aan elkaar vriezen.
En dan gewoon diepgevroren nog in vulling doen (bbr, aangevette slagroom,...) :P  :9

6

Mirka schreef:

verse frambozen kan je inderdaad heel goed invriezen, wel zorgen dat ze niet aan elkaar vriezen.
En dan gewoon diepgevroren nog in vulling doen (bbr, aangevette slagroom,...) :P  :9

okee, dankjewel! en hoe voorkom ik dat ze aan elkaar vast zitten? Ruim invriezen?

7

Het beste is, de frambozen naast elkaar in te laten vriezen (en bevroren in 1 zak stoppen kan wel), maar ik ben van het makkelijke....en zet de doosjes (plastic, en anders met zakje erom heen) zo in de vriezer. Ze staan nooit zo heel lang in de vriezer en dat gaat goed.

Groet, Jolanda

8

of je koopt een doosje ingevroren frambozen bij appie :Y (zijn nu goedkoper dan verse ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Carien schreef:

of je koopt een doosje ingevroren frambozen bij appie :Y (zijn nu goedkoper dan verse ;) )

maar die zijn veel natter als ze ontdooien! Echt een groot verschil!

Groet, Jolanda

10

Carien schreef:

verse zijn juist erg goedkoop nu, 75 cent een doosje! ze zitten in de vriezer, bedankt!

11

lintje schreef:
Carien schreef:

verse zijn juist erg goedkoop nu, 75 cent een doosje! ze zitten in de vriezer, bedankt!

Waar haal jij frambozen voor 75 cent? Hier zijn ze 3 euro of zo!

Groetjes, Monica

12

ja, zou ik ook wel willen weten.
Wil er flink wat halen voor mijn stapeltaart

13

Hier zijn ze bij de boer ook echt niet duur. Bij de supermarkt daarintegen wel weer erg prijzig

14

ok, op zoek naar een boer met frambozen dus, hahaha

15

ik heb ze maar bij MAKRO gehaald.
Doosje 250 gram voor 2,50 (ex btw), AH vroeg voor een bakje van 125 gram 2,69. Wel een erg groot verschil, vooral als je (minimaal) een kilo wilt hebben.