26

Re: Bladerdeegbodem na het verwijderen van blinde vulling

etmc schreef:
karla59 schreef:
etmc schreef:

Korstdeeg hoeft geen ei en suiker in

Wanneer je zoet korstdeeg wil zal er toch suiker in moeten en ik zei ook bv. want er zijn meerdere mogeljikheden

dat doe je erop nooit erin omdat de suiker het deeg kan scheuren door de kristallen

Waarom zijn er dan zoveel recepten waar het er wel in moet?

Maar goed op school zullen ze het wel beter weten

27

omdat er overal recepten voor zijn die afwijken...

en korstdeeg is op school en in de bakkerij bladerdeeg en sommige mensen gebruiken de term korstdeeg voor deeg die ze gebruiken om een korst te maken maar dat kan dus ook harde wenerdeeg zijn vandaar de spraakverwarring?

maar bladerdeeg word dus zonder suiker en ei gemaakt en getoert, als je niet toert krijg je geen lagen en word het gewoon een kruimeldeeg

28

etmc schreef:

omdat er overal recepten voor zijn die afwijken...

en korstdeeg is op school en in de bakkerij bladerdeeg en sommige mensen gebruiken de term korstdeeg voor deeg die ze gebruiken om een korst te maken maar dat kan dus ook harde wenerdeeg zijn vandaar de spraakverwarring?

maar bladerdeeg word dus zonder suiker en ei gemaakt en getoert, als je niet toert krijg je geen lagen en word het gewoon een kruimeldeeg

Het recept wat noemde is ook geen bladerdeeg maar ik gebruik het voor vruchtentaartjes en dan strooi ik echt geen suiker over de bodem maar ik vul het gewoon met wat ik in huis heb.

29

nee maar dan is het toch spraakverwarring want de term korstdeeg slaat op bladerdeeg in de bakkerijwereld ;)

30

Ik heb dan zeker gelaagd kruimeldeeg  :D