1

Onderwerp: Cupcake met toef; vraagje

Hallo allemaal,
Ik ben een beginnend taarten- en cupcakebakkertje.  :+ 
Sinds een een half jaar ben ik actief bezig met het bekleden/decoreren van taarten/cupcakes. Nu ik met mijn eindexamens klaar ben heb ik veel vrije tijd, waardoor ik steeds meer dingen kan uitproberen met het bekleden/decoreren.
Op het forum zie ik verschillende soorten cupcakes voorbij komen met toefje, nu is mijn vraag; is het mogelijk om een toef op je cupcake te spuiten die uithard? En zo ja, wat is hier het recept voor?

Ik hoop trouwens dat ik mijn vraag in de juiste categorie heb geplaatst..

groetjes,
Marieke

2

Re: Cupcake met toef; vraagje

Een toef van botercrème hard wel iets uit in de koelkast...
Je kunt hier op de site verschillende recepten vinden van bc's met smaakjes.

Ik heb je overigens gemeld, want je staat met een vraag in de parade voor klein en fijn.

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

3

Ik was al bang dat ik verkeerd zat ja.
Waar kan ik voortaan mijn vragen plaatsen?

4

Dankjewel trouwens ;)

In de stickies boven aan de rubrieken staat precies waar welke rubriek voor bedoelt is.

Royal icing kan je prima gebruiken voor ene toef maar dat wordt ehct kei en kei hard, dus dat vinden de meeste mensen niet zo lekker, behalve als je er glycerine dacht ik doorheen doet.

6

Bedankt voor de tip!

7

Move to ~> bekleden

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

wat ik weleens heb gedaan, is de cupcake vullen met banketbakkersroom (met een klein lepeltje een stukje uit het midden van de cupcake halen, en daar een flinke dot inspuiten, zo veel, dat eht er een klein beetje boven uit komt)
en daarop dan een toef spuiten met royal icing.
Dan word de icing wel hard aan de buitenkant, maar het binnenste blijft wel zacht, en dan eet het wat lekkerder.

9

Dan ga ik dat binnenkort eens proberen :) Dankjewel!

10

Je kunt een toef maken van schuim, en die dan later met eetbare lijm op je cupcake leggen. Verrassend lekker!

Groetjes, Monica