1

Onderwerp: Vraagje over swiss merengue botercreme

Ik heb een vraagje, heb al gezocht in de zoekfunctie maar kon er nog geen duidelijk antwoord op krijgen. Ik wil zo cakejes gaan maken met daarop een toef van swiss merengue botercreme. Nu gebruik ik het recept hier van de site. Met echte eiwitten dus. Kan ik de toefjes er vanavond op spuiten en uit de kloekast laten zodat ze morgen opgegeten kunnen worden? In de koelkast worden denk ik de cakejes droog toch? Ik kan ze ook niet morgen er pas op spuiten, het moet echt vandaag. Iemand tips?

En kan ik door de botercreme een beetje aardbeienbavariospoeder mixen?

Alvast bedankt.

Re: Vraagje over swiss merengue botercreme

op de eerste vraag heb ik geen antwoord, maar aardbeien bavaroisepoeder door de botercreme heb ik ook eens gedaan en ik vond het best lekker.
hoewel ik pattidess lekkerder vindt om een aardbeiensmaakje te krijgen

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Ik heb ze eens klaargemaakt en uit de koelkast gelaten..maar de eerlijkheid gebied me erbij te zeggen dat het toen volop aan het sneeuwen was en ijskoud was..Ik heb ze toen in een plastic doos gezet, de grootste zak die ik had erover en in de koudste, onverwarmde kamer gezet.

Helaas helpt dat je met dit weer niet veel vooruit.
Maar als je niet wil dat ze uitdrogen, dan kan je hetzelfde doen en ze in de koelkast stoppen? Ik heb dat ook al gedaan en ze waren niet uitgedroogd.

Persoonlijk zou ik SBC niet uit de koelkast bewaren...maar dat ben ik dan..

marian84 schreef:

Ik heb een vraagje, heb al gezocht in de zoekfunctie maar kon er nog geen duidelijk antwoord op krijgen. Ik wil zo cakejes gaan maken met daarop een toef van swiss merengue botercreme. Nu gebruik ik het recept hier van de site. Met echte eiwitten dus. Kan ik de toefjes er vanavond op spuiten en uit de kloekast laten zodat ze morgen opgegeten kunnen worden? In de koelkast worden denk ik de cakejes droog toch? Ik kan ze ook niet morgen er pas op spuiten, het moet echt vandaag. Iemand tips?

En kan ik door de botercreme een beetje aardbeienbavariospoeder mixen?

Alvast bedankt.

kan gerust in de koelkast  :)  Ik doe dit vaak.
Als je ze vers bakt en botercreme vers is, smaken ze na 1 echt niet droogIk zet ze meestal op een schaal en doe er wel huishoudfolie overheen (vind ik iets smakelijker dan zo open en bloot). De volgende dag eruit halen en lekker smullen.

Groetjes van Nicole!!

5

ik zou er geen bavaroispoeder doorheen doen daar zit toch gelatine in enzo...

6

je kan ook swissmeringue botercreme maken met eiwitpoeder. dat doe ik altijd als ik taart voor kleintjes maak, ik neig naar overbezorgdheid  :o
welk goed mixen dan anders krijg je klontjes :Y . MAAAR ik ben nog maar een beginner wellicht dat een van de mee rervaren dames dit verhaal kan bevestigen of het juist geen goed idee vindt?

It's never to late to become what you might have been

7

Helaas kwamen deze antwoorden nadat ik ze gemaakt had. heb ze buiten de koelkast bewaard en ze de volgende dag opgegeten. Smaak was nog goed en niemand is ziek geworden ;) .

Ik ga wel even eiwoitpoeder aanschaffen. Dat mag zowieso buiten de koelkast.

Wel bedankt voor de antwoorden!