1

Onderwerp: [How To] aardbeien cupcakes

De aardbeien oogst in onze tuin is flink dit jaar, dus aardbeien bij het ontbijt, aardbeien bij de lunch, aardbeien in het toetje en ... aardbeien cupcakes :9. Onder het plaatje een how to.
http://myshop.s3-external-3.amazonaws.com/shop1963600.pictures.aardbeicakegw.jpg

HOW TO AARDBEI CUPCAKES
Benodigheden:
* 12 cupcakes (zie recept op onze site of recepten hier op het forum)
* 250 gram banketbakkersroom
* 250 gram ongezouten roomboter (op kamertemperatuur)
* 100 gram basterdsuiker
* paar druppels bieten-extract voor roze kleurstof
* natuurlijk vanille extract
* 12 aardbeien
* spuitmond met grote ronde opening
* spuitzak

Stap 1:
Voor de creme, mix de banketbakkersroom met de basterdsuiker.

Stap 2:
Voeg de boter toe en mix dit tot een mooie egale wittige massa ontstaat. Als de boter gaat schiften, is dit geen probleem. Dit ontstaat omdat de boter en room niet dezelfde temperatuur hebben. Als dit gebeurd, de kom even boven een warmtebron houden zodat de boter zacht wordt en beter mengt met de room.

Stap 3:
Voeg een theelepel vanille extract toe en mix dit door de creme.

Stap 4:
Voeg wat druppels rode biet extract toe om een mooie roze kleur te maken.

Stap 5:
Doe de creme in een spuitzak met een spuitmond met een mooie grote ronde opening. Eventueel kan ook de punt van de spuitzak geknipt worden en gebruikt worden zonder spuitmondje.

Stap 6:
Breng de spuitzak in een hoek van 90 graden ten opzicht van de cupcake, dus loodrecht op de cupcake. Begin aan de buitenrand van de cupcake en spuit een cirkel. Spuit terwijl de spuitmond boven de cake is, niet erop. Spuit verder aan de binnenkant van de cirkel totdat de cirkel dicht is.

Stap 7:
Zet een aardbei bovenop de cakejes.

Stap8:
Zet de cakejes minimaal een uurtje in de koelkast om de creme op te laten stijven.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

2

Re: [How To] aardbeien cupcakes

Die zien der heel lekker uit! Krijg spontaan trek  :Y

Ze waren ook erg lekker. De creme smaakt zoals op zo'n theegebakje bij de bakker. :Y

4

Jammie ziet er heerlijk uit!!!!!!

5

mmmmmm wij hebben ook heel veel aardbeien in de tuin, dus deze ga ik zeker maken!

Groetjes Marleen

6

Ze zien er lekker uit!
En wat een prachtige aarbeien die uit je tuin komen zeg!

7

hmmmmmmm :P  :P

Dat ziet er echt heerlijk uit!! Ik denk dat ik ze vanavond gelijk ga proberen  :Y

9

Hmmm dat lijkt me erg lekker en ze zien er ook mooi uit trouwens. Ik sla het recept op.

Oh nog even een vraagje; als ik ze vanavond maak voor morgen uit te delen, moet ik ze dan in de koelkast laten staan? droogt dan de cc niet uit?

Linda Ravensbergen schreef:

Oh nog even een vraagje; als ik ze vanavond maak voor morgen uit te delen, moet ik ze dan in de koelkast laten staan? droogt dan de cc niet uit?

Ik zou ze in de koelkast laten staan (liefst in kartonnen doos). De creme is lekkerder als hij koud is. De cake wordt wel iets droger maar blijft toch wel goed. Omdat je de cake samen met de creme eet is het toch niet droog. Anders zou je ook nog de cakejes zo'n 10 min na het uit de oven halen kunnen inprikken met een flinke vork en dan kunnen bestrijken met een klein beetje siroop / appelsap.
succes

Bedankt, ik laat het je weten als ik het gemaakt heb  :Y

13

Jammie!!!!! Bijna etenstijd hé, dan krijg je bij dit aanzicht extra veel trek!  :thumb:

I just love it....!!

14

Het ziet er zo lekker uit dat wil ik ook maken en proeven , nog even een vraag met banketbakkersroom bedoel je slagroom of het recept van de site met eieren ,suiker en melk ???
bedankt alvast .

Ashlet57 schreef:

Het ziet er zo lekker uit dat wil ik ook maken en proeven , nog even een vraag met banketbakkersroom bedoel je slagroom of het recept van de site met eieren ,suiker en melk ???
bedankt alvast .

banketbakkersroom is de gele room die vaak tussen tompoucen gebruikt wordt. Je kan een mix gebruiken van bijvoorbeeld dr oetker. Ik denk dat hier ook wel meerdere recepten te vinden zijn. Ik maak altijd de glutenvrije variant:
100 gram suiker en 40 gram maizena in een kommetje mengen met een vork. Hier 1 eierdooier en een beetje melk bij doen en roeren tot een glad papje.  Ondertussen iets minder dan een halve liter melk aan de kook brengen. Als het kookt het vuur laag zetten en het papje toevoegen. circa 2 a 3 min laten koken. Dan uit de pan in een kom schenken en laten afkoelen en opstijven. Voor de creme heb je hier 250g van nodig.