1

Onderwerp: Banketroom net even te dun

Hai een vraag ,ik heb gister voor het eerst banketroom gemaakt ,dus met eidooiers enz ...maar nu is het net even te dun voor puddingbroodjes en vulling..
Kan dit opgelost worden ....is een behoorlijke kom vol ...heb teveel gemaakt :rolleyes:  :o

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Banketroom net even te dun

Hoi Marian,

Ik zou hem een beetje binden met  instant roompoeder en anders lekker gebruiken als vla

Radboud.

www.taartjeshuis.nl webshop, workshops Zeewolde

3

is het al afgekoeld?

4

radboud schreef:

Hoi Marian,

Ik zou hem een beetje binden met  instant roompoeder en anders lekker gebruiken als vla

Radboud.

Wat is instand roompoeder :o  :o ik heb wel custart..maar het staat al een nacht in koeling en weet niet of het dan bevordelijk is om het weer warm te maken enz ...en wou het morgen uitdelen in onze bedrijf voor de Dartes /klaverjassers :)

5

ms even opkloppen maar denk dat t niet helpt

6

En wat nu ??? is geen optie ..of custard maken en laten afkoelen en dat er door heen roeren ..of slageroom ? zou dat niet kunnen ..

7

bij de ah kan bij de bak spullen van baukje banketbakkersroom/instant roompoeder  halen probeer het hier mee te binden

suc6 radboud

www.taartjeshuis.nl webshop, workshops Zeewolde

8

Klinkt misschien wel dom van mij ...maar zou het niet lukken met blaadjes gelantiene ...en anders maar wachten tot morgen dat ik naar winkel ga .. :rolleyes:
Smaak is wel heel lekker geworden volgens de kenners (onze zoon en zn gezin  :) en vond het ook een uitdaging voor mezelf .

Want de Mudtaart is ook Superhoog geworden en zit nu in diepvries voor as weekend en dan lekker vullen ....met  :think:  :think:

9 Laatst bewerkt door CindyM (06-06-2011 13:37)

ik denk dat je het niet lang genoeg hebt laten koken. het MOET namelijk 4 minuten koken want de de bloem zorgt er namelijk voor dat het mengsel gebonden wordt. en het moet echt precies die tijd koken om de bloem te ´garen´.

misschien een nieuwe poging wagen?

ik maak het recept van deze site http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … kkersroom/  heel vaak en ik heb het nog nooit te dun gehad. ik weet niet welk recept jij gebruikt hebt, maar misschien zijn de verhoudingen niet optimaal geweest.

succes  :)

10

geen gelatine in doen dat hoort niet en idd t is gewoon te kort gekookt en dan kan je er eigenlijk niks meer mee

11

Maar ik heb een hele groote kom vol ....en die weggooien ...nee vind ik jammer dan maar als desser gebruiken  :)

En ik had recept van koffietijd ..maar dan verdubbeld ... :s en denk ook te kort ingekookt ... : :s  :rolleyes:  :|