1 Laatst bewerkt door taart van gout (05-06-2011 18:51)

Onderwerp: smeltend fondant door warme handen

hoi allemaal,

sinds enige tijd ben ik ook druk bezig met deze geweldige hobby. Eerst gebruikte ik alleen marsepein maar nu ook al een tijdje fondant. Met beide heb ik het probleem dat als ik ga kneden ik ontzettend warme handen krijg en alles gaat smelten en kleven. En ik bedoel niet een beetje plakken wat het altijd doet maar werkelijk smelten en ontzettend plakken en kleven. Ik gebruik crisco maar ik blijf smeren dus nu sta ik om de paar minuten met mijn handen onder de koude kraan maar zeker met dit weer helpt het eigenlijk niet.  Ik heb funcakes en het merk van het bonte taartje geprobeerd en hoorde dat er meer mensen waren met dit soort problemen en mijn vraag is dus..... wie o wie heeft dit ook en welk merk is het beste voor mijn warmbloedige handjes???

alvast bedankt,

groetjes,

lisette

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: smeltend fondant door warme handen

Hoi lisette,

Probeer eens je fondant uit te rollen met poedersuiker dit gebruik ik ook voor mijn fondant en marsepein en heb geen last van plakken.

suc6 radboud

www.taartjeshuis.nl webshop, workshops Zeewolde

Ik heb hier ook last van en gebruik nu bij te warme handen latex handschoenen,scheelt enorm!!!En zitten ook goed strak,dus niet in de weg! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

4

Hier het zelfde probleem.. mijn handen koken zowat met dit weer..
handschoenen werken bij mij niet omdat mijn handen dan nog warmer worden en het fondant nog slapper..

Mijn oplossing.. Lief vragen of hij wil kneden  :Y
Is hij er niet dan kneed ik eerst het fondant goed door , dan even in de koelkast en dan pas uitrollen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Tja, een veel voorkomend probleem :Y  Wat ik meestal doe is een tussendoor een zakje met ijsklontjes vasthouden (van die plastic klontjes) en het fondant even in de koelkast of bij erg hete handen in de vriezer leggen :)  :)

Bedankt voor de tips, latex handschoenen is geen oplossing want daar kunnen mijn handen niet tegen, krijg ik enorme uitslag van.
Ik kan inderdaad aan mijn man vragen om te kneden maar ik heb het ook met decoreren en dat kan ik hem moeilijk vragen. Om een voorbeeldje te geven, ik heb de taart uit het boek van wendy met die dieren gemaakt. Bij allemaal was het een drama maar bij de zebra werd het pas echt een drama want de zwarte streepjes smolten onder mijn vingers weg met als gevolg allemaal zwarte vlekken op de witte zebra, geen succes dus.
Ik heb geen problemen met het kleven van de fondant/marsepein aan het aanrecht of mat hoor dus poedersuiker is niet nodig in dat geval, het zijn echt mijn handen. Ik ga inderdaad die zak met ijsklontjes eens proberen.

Heeft iemand een tip voor een ander merk fondant dat het minder heeft? Ik hoorde van Callabout maar ik heb dit nog nergens gevonden in NL en ook verder niemand anders die er ervaring mee heeft.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola