1

Onderwerp: Invriesvraag (de zoekfunctie werkt niet op dit moment)

Vrijdag haalt iemand 2 taarten op. 1 voor die dag en 1 voor de week erna.
omdat ik dat weekend geen taart kon maken gaat ze hem dus invriezen.
Ik wilde het zo doen:

De taart (gedecoreerd en al) in een plastic zak, deze goed dichtknopen, dan in een doos zodat ze hem zo in de vriezer kan doen.
Daarbij de boodschap dat ze hem zeker 1 dag van te voren uit de vriezer, in de koelkast moet laten ontdooien IN de zak, dus niet openmaken voor hij ontdooit is.

GOED PLAN???

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: Invriesvraag (de zoekfunctie werkt niet op dit moment)

Het invriezen: Prima zo!
Het ontdooien: NEEEEEEEEEEEEEEEEE
Na het uit de vriezer halen DIRECT de plastic zak eraf halen, taart in de doos zetten en in de koelkast! Dit dus 24 uur vantevoren. 2 uur voor gebruik uit de koelkast halen en op het aanrecht zetten. Al die tijd in de doos laten!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

OW, ik dacht dat je hem juist In de zak moest laten omdat het anders gaat zweten.. Precies andersom dus.. Hij is bekleed met fondant trouwens!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

Ik heb pas een keer voor eigen gebruik een gedecoreerde taart ingevroren in een plasticzak. vervolgens ongeveer 24 uur van te voren de taart uit de vriezer gehaald en met zak en al laten ontdooien. Ik had hem gewoon in de zak laten zitten. Dit is goed gegaan. Je merkte niets van dat de taart uit de vriezer kwam. Ik wist ook niet dat je hem uit de zak moest halen en dan in een doos.

5

Ik gebruik nooit fondant om te bekleden, maar ik DENK dat het geen verschil maatk met marsepein, in dit opzicht.

Zweten gaat 'ie trouwens toch wel hoor. Met een beetje pech wordt 'ie echt drijfnat. Waarschouw je klant daar wel voor! En zeg erbij dat ze dan NIETS moet gaan doen. Niet wegvegen ofzo, gewoon helemaal niet eraan komen! Omdat 'ie in de doos staat (zonder plastic zak) trekt het vanzelf weg. De taart "droogt op" en je ziet of merkt er niets van.
Je proeft er ook niets van! Als je op de juiste wijze vriest en ontdooit dan merkt niemand dat de taart ooit ingevroren was :)

Groetjes, Carin

6

Overigens: ik vries heel vaak compleet gedecoreerde taarten in, soms weet zelfs de klant niet eens dat 'ie ingevroren is geweest :o. Zelfs mensen die zeggen geen taart uit de vriezer te willen, die merken er niets van :+

Groetjes, Carin

7

Wist je trouwens dat de taarten bij de "echte" bakker altijd ingevroren zijn geweest? Als kapsel zijnde dan. Er is al een halve eeuw geen bakker meer die elke dag kapsels draait.

Groetjes, Carin

8

Kun je een taart ook alleen in de doos invriezen, dus zonder plastic zak erom?

Groetjes, Sylvia

9

Het schijnt dat dat ook kan ja!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

10

sylvia bvg schreef:

Ja, heb ik gedaan. Gaat goed!
Gewoon zelf niet gaan zweten als de taart gaat zweten! :D
Deksel op de doos laten totdat je de taart wil gebruiken vindt ik. 2 uur van tevorgen uit de koelkast halen zoals Carin al zei. Als het echt zweet, dan een tafelventilator erbij zetten.

Groetjes Tweety!

11

Tweety1974 schreef:
sylvia bvg schreef:

Ja, heb ik gedaan. Gaat goed!
Gewoon zelf niet gaan zweten als de taart gaat zweten! :D
Deksel op de doos laten totdat je de taart wil gebruiken vindt ik. 2 uur van tevorgen uit de koelkast halen zoals Carin al zei. Als het echt zweet, dan een tafelventilator erbij zetten.

Dank je Tweety. Heb het pas volgende maand nodig, maar je kunt maar voorbereid zijn :D

Groetjes, Sylvia

12

ik heb ze ook al enkele malen alleen in de doos gedaan met invriezen, daarna in de koelkast met doos en daarna uit de koelkast met doos. allen gewoon met deksel erop. PERFEKT gegaan! op een gegeven moment de deksel eraf en laat iedereen het maar bewonderen ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

13

Ja hoor, zonder plastic gaat prima! Een aantal taarten zijn door opdrachtgevers ingevroren in de doos zonder plastic. De avond vantevoren uit de vriezer halen en het gaat perfect. Van zweten heb ik ook nog niet echt last gehad.

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

14

ik weet dat dit topic al heel oud is maar heb toch een vraagje voor wie het nog leest;

Ik moet een taart voor 50 personen maken voor volgende week, maar dan ben ik op vakantie dus ik maak het deze week en dan gaat het in de vriezer. Ik weet dat het compleet met decoratie kan maar waar ik me dus zorgen om maak zijn de letters, blijven die ook mooi? ze zijn natuurlijk klein en van een andere kleur dus gaan die niet ´uitlekken´ na het vriezen?