1

Onderwerp: Ik snap er helemaal niks van!

Ik ben nog niet zo heeeel lang bezig maar wel lang genoeg om te ontdekken dat Bakels voor mij beter bekleed dan funcakes. Echter moest ik net een taart wit bekleden ( en aangezien er bijna geen versiersels opgaan , moest het wel heeeeel netjes en strak) en de bakels is gewoon net snot. Ik heb het op een gegeven moment gemengd met marsepein, crisco, noem het maar op maar het bleef een soort snot . Uitrollen ging prima, niet te dik en zeker niet te dun en bij het oppakken...hupsakee...dondert uit elkaar. Poedersuiker eronder ( dat werkt zowiezo het beste vind ik), ook dat mocht niet baten. Na eenhalf uur heb ik de taart nu wel bekleed maar niet zo strak als ik zou willen en met de smooter moet je er al helemaal niet overheen gaan.

Wie herkent dit?? En wie heeft nog meer tips??

Hellup!

Ik moet binnenkort mijn eerste bruidtaart maken met 3 witte taarten, ik hou nu al mijn hart vast.

Re: Ik snap er helemaal niks van!

Ik denk dat het door de warmte komt. Hoe warm heb je het in huis?
En je taart even in de koelkast en dan alsnog proberen te smootheren... Bij mij werkt dat...

succes ;)

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Of heb je soms een *goedkope* emmer van 5 kg, die schijnen nog even te moeten staan....

4

Had dit laatst ook, komt door de warmte denk ik persoonlijk... Echt balen! (5kg emmer hier)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Nee, ik heb zo'n kilo verpakking. Zal ik de volgende keer maar de ventilator aanzetten dan??

6

Scheelt wel iets maar met deze warmte is het gewoon drama  :s

7

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de fabrikant. Dit moet toch niet kunnen???

8

c-c-c schreef:

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de fabrikant. Dit moet toch niet kunnen???

Kan de fabrikant niets aan doen, net zoals je Ola niet hoeft te bellen dat je ijsje smelt als het warm is  ;)

9

Marinina schreef:
c-c-c schreef:

Kan de fabrikant niets aan doen, net zoals je Ola niet hoeft te bellen dat je ijsje smelt als het warm is  ;)

Tja, als je zeker weet dat het aan het warme weer ligt.
Ik heb zoiets nog nooit gehad.

10

Ik wel hoor en ben echt niet de enige, maar het zal wel schelen als je alles op een koele plek hebt staan.

11

Als hij echt te plakkerig is doe ik er iet tylose doorheen, werkt prima

12

Met deze warmte is het inderdaad lastiger om te bekleden, zowel met fondant als met marsepein. Ventilator zet ik niet aan, durf ik niet zo goed vanwege stofjes wat gaat vliegen zeg maar. Gelukkig heb ik wel een airco en zorg ik ervoor dat het koel is. Maar toen ik die nog niet had, zat ik ook met hetzelfde probleem hoor!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

13

Ik heb het een tijd geleden ook gehad met de 1kg verpakkingen, deze zijn namelijk extra wit en daardoor ook zachter. Ik gebruik deze verpakkingen nu alleen nog maar voor te boetseren met tylose erdoor. Voor het bekleden gebruik ik nu alleen maar de 5 kg emmers, die is nu ook zacht, maar niet te vergelijken met de 1 kg verpakking (die echt net kauwgom).
Succes ermee!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

14

nikki69 schreef:

Ik heb het een tijd geleden ook gehad met de 1kg verpakkingen, deze zijn namelijk extra wit en daardoor ook zachter. Ik gebruik deze verpakkingen nu alleen nog maar voor te boetseren met tylose erdoor. Voor het bekleden gebruik ik nu alleen maar de 5 kg emmers, die is nu ook zacht, maar niet te vergelijken met de 1 kg verpakking (die echt net kauwgom).
Succes ermee!

Anders ga ik maar weer funcakes gebruiken voor wit?