1

Onderwerp: Geblazen suiker

Gans van geblazen suiker dit was mijn inzending.Helaas niet beoordeeld was niet van fondant of marsepein. En dat waren de regels. Ja, heeeeeeeeel som luisteren mannen niet he.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZODUV3D-1.jpg

Een andere techniek Zwaan van geblazen suiker.
En een water lily en riet van getrokken suiker. http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQBHFRYE.jpg

2

Re: Geblazen suiker

Misschien een stomme vraag maar wat is geblazen suiker?

3

Schitterend, heel erg mooi! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

Ik vind ze prachtig !!

5

mariep schreef:

Misschien een stomme vraag maar wat is geblazen suiker?

blazen is een techniek en de suiker is isomaltose

6

Wauw!!! Als er wel een categorie geblazen suiker was geweest, dan had je zeker gewonnen!! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

Ja wel luisteren he Jos  :D  Maar je zwaan is erg mooi hoor  :Y  net als je andere stukken die thuis onder de stolpen staan  ;)
We zitten met smacht te wachten tot je hier workshops in geeft  :P

Groetjes,
Sabine.

8

DOM !!!!

niet van jou dat je geen fondant hebt gebruikt, maar van de organisatie dat ze dit niet in de reglementen hadden opgenomen  :/

Kunstwerk hoor  :Y

9

Prachtig! Ik vind dit nog veel kunstiger als met fondant of marsepein!

10

erg mooi!

11

Schitterend, je gans is een plaatje, zo mooi en je zwaan is gewoon een kunstwerkje met al die details. Heb je dit bij Koos geleerd?

12

Hartelijk dank voor de complimenten allemaal.

Bart staat er open voor om mischien deze catagorie volgend jaar  erbij te plaatsen.

Helaas zijn er op dit moment te weinig deelnemers voor deze catagorie. Dus ik kan mij het goed voorstellen dat het niet is opgenomen in de regelementen.

Dus collega's als jullie het willen leren kan dat bij mij.

De basis techniek heb ik geleerd bij Koos.
De zwaan is op een iets andere manier gedaan dan dat ik bij Koos geleerd hebt.

13

prachtiggggg wat een mooie kunstwerkjes

Groetjes Wendy

14

Soms luisteren we allemaal wel eens niet, dat voorkomt dat het leven saai wordt, denk ik  ;)
Ze zijn dan wel niet beoordeeld maar wel door veel mensen gezien en nu weer hier. Ik vind de gans erg leuk en zou het ook best willen leren.
Volgens mijn zoon is het een vrij 'zware' techniek, je moet geloof ik best wat kracht hebben om goed te blazen of niet?

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

15

Zoooooo mooi!! Dan wel niet als zodanig beoordeeld maar wel plaatjes. En wat mooi zo onder een stolp. Precies een klein kunstwerkje :thumb:

"Liefde maakt van een huis een thuis"

16

PRACHTIG!!!!! echt mooi.

17

Sandra-lala schreef:

Soms luisteren we allemaal wel eens niet, dat voorkomt dat het leven saai wordt, denk ik  ;)
Ze zijn dan wel niet beoordeeld maar wel door veel mensen gezien en nu weer hier. Ik vind de gans erg leuk en zou het ook best willen leren.
Volgens mijn zoon is het een vrij 'zware' techniek, je moet geloof ik best wat kracht hebben om goed te blazen of niet?

juist niet, je hebt geduld en beleid nodig geen kracht

18

wauw..mooi!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

19

:thumb:  :thumb:  :thumb:

20

heel gaaf zeg!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

21

Prachtig Jos!

22

Ooooh deze vond ik zoooo mooi!! Jammer dat hij niet beoordeeld is... tja... regeltjes, regeltjes.

Prachtig gedaan!

@mariep; kijk maar eens op kunst in suiker punt nl . Daar vind je er veel info over.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

23

WOW! Hier wil ik ook erg graag een workshop in volgen..
Prachtig zeg

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

24

Knap gedaan! Ik heb je gans bewonderd in Alphen en vond het echt een kunstwerk.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

25 Laatst bewerkt door mpbart (06-06-2011 17:29)

nnicole1234 schreef:

DOM !!!!

niet van jou dat je geen fondant hebt gebruikt, maar van de organisatie dat ze dit niet in de reglementen hadden opgenomen  :/

Kunstwerk hoor  :Y

in het reglement stond juist vermeld waarvan de inzending gemaakt moest zijn...........

je bedoelt natuurlijk,  dat er geen catagorie voor suikertrekken/blazen  was.
Dat zouden we best wel graag willen,maar dit wordt echt door heel weinig mensen beoefend!!

Maar aan mij zal het niet liggen,       volg een cursus: oa. bij kunst in suiker te Leiderdorp.

groet  mpbart.