1

Onderwerp: Wat vinden jullie van deze combinatie?

Ik wil eens iets anders dan de normale vullingen die ik in de taarten doe. Daarom dacht ik eraan om 1 laag aardbeienvlaaivulling en 1 laag bastognebotercreme in de taart te doen. Wat vinden jullie hiervan? Is het een beetje een goed combi of sla ik de plank volledig mis? Ik dacht ook nog aan aarbeienvlaaivulling en een laag chocoladebotercreme.
Graag hoor ik van jullie als ervaren taartenbaksters of dit een beetje te eten is. Helaas heb ik geen tijd om een proeftaartje te maken, anders had ik dat wel gedaan.

Groetjes Bianca

Re: Wat vinden jullie van deze combinatie?

Hoi,

Persoonlijk houd ik niet zo van aarbeienvlaaivullling, maar in combinatie met chocoladebotercreme lijkt me dat nog wel gaan.
Ik zou eerder gaan voor verse aardbeien met banketbakkersroom en dan chocoladebotercreme.  Of verse frambozen of rode besjes. Er is nu genoeg rood fruit om uit te kiezen. Maar dat is mijn smaak.

Dat zou inderdaad een goede combinatie zijn, maar ik zoek een vulling die ik buiten de koelkast kan bewaren, dat was ik vergeten neer te zetten. Vandaar dat ik niet met banketbakkersroom aan de slag wil gaan.

Groetjes Bianca

4

Hoi Bianca

Ben niet zo ervaren hoor, maar ik heb vorige week ook een taart gemaakt met de vulling aardbeienjam en bastognecreme. Degene voor wie de taart was, was helemaal enthousiast over de vulling. Mij leek het ook niet zo'n goede combi, maar blijkbaar is het dus wel lekker!
Zou het dus gewoon proberen.

Groetjes Kristy

5

mij klinkt het niet zo als een wauwwe vulling. ik aardbei ook eerder in combi doen met chocola..lekkere witte chocovulling :P
maarrr..ieder heeft een andere smaak...

6

Hoi

Ik gebruik heel vaak een bastognekoek bodem als ik aardbeienkwarktaart maak en dat gaat heel goed samen.