1

Onderwerp: Filligree border en roosjes

Even snel deze taart laten zien, want moet weer naar een volgende verjaardag.
Wie heeft een advies om deze filligree mold te vullen, want een lap rollen en eroverheen leggen werkte niet bij mij.

Meestal zie ik deze rand bij een taart met ongeveer dezelfde kleuren en dacht doe het eens anders. Maar eenzelfde kleur vind ik toch iets mooier.
Ben benieuwd wat jullie ideeën zijn. :D
https://lh6.googleusercontent.com/-Yu4n8JC0iZQ/TepTY-IAIFI/AAAAAAAACgI/ylHn_E8f1Gs/s512/Filligree%252520Rozen%252520III.jpg

Groetjes, Anouk

2

Re: Filligree border en roosjes

Ik vind 'm chique hoor! :)

waauuw prachtig, zeker met die mold! die wil ik ook nog aanschaffen! :thumb:

"Er is maar één ding ergerlijker dan een vrouw die kan koken en het niet wil, en dat is de vrouw die niet kan koken en het toch doet."

4

Mooi hoor ben ook benieuwd naar enige tips heb hem ook,maar nog niet gebruikt :s

Lieve groetjes van Nicole

5

Ik heb 'em vandaag proberen gebruiken, maar snel weer in de doos gegooid  :nooo  Bij jou is het mooi gelukt!

Groetjes van Natascha!

Mooi zeg! En wat een mooie kleur groen...

Kijk eens op mijn hyves: http://makeacupcake.hyves.nl/

7

heel mooi en juist super, zo'n contrasterende  kleur :Y  :thumb:

geen tips, want heb 'm (nog O-) ) niet; kan me voorstellen dat het lastig is, maar  :think: hij ziet er toch prima uit?!?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Erg mooi maar inderdaad in dezelfde kleur vind ik het iets mooier.
Maar nu zien we ook meteen hoe het is met verschillende kleuren.
Ik heb hem ook en het is inderdaad een lastig werkje waar je veel geduld voor moet hebben.
Eenmaal de mal vol, een minuutje of 5 tot 10 in de vriezer en je haalt hem er heel makkelijk uit.
Vond het ook erg lastig hoor maar het resultaat is wel erg mooi.

9

Leuke taart!

Ik heb de mal ook en het is mij niet gelukt de border heel eruit te krijgen :(

10

Gelukkig ben ik niet de enige die er moeite mee heeft om de mold te vullen :rolleyes: . Het lukt me wel, maar het duurt idd even, stukje bij beetje... Eenmaal gevuld (even in de koelkast of vriezer en hij komt er zo uit) is 'ie prachtig!

Groetjes, Anouk

Altijd leuk om een taart met deze border te zien  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

12

Prachtig je taart. Ik vind 2 kleuren juist erg mooi.

13

Wow, ik vind hem heel erg mooi!
Je rozen zijn ook goed gelukt!
Die contasterende kleuren vind ik wel wat hebben hoor!  :thumb:

Vicarth schreef:

Ik heb 'em vandaag proberen gebruiken, maar snel weer in de doos gegooid  :nooo  Bij jou is het mooi gelukt!

mocht je m kwijt willen, ik weet nog wel iemand die m wellicht over wil nemen  O-)

:D

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

14

Mooi gedaan! Ook de kleuren combi is zeer geslaagd.

15

:Y mooi zo die 2 kleuren.
Ik had 'm zelf idd in de kleur van de taart gehouden maar ik vind dit wel leuk. Nu ik dit zie wil ik 'm ook nog wel een keer met 2 kleuren doen.

Grappig dat er meer mensen moeite hebben met vullen. Ik had in april zelf om hulp gevraagd in een topic omdat het me eerst ook niet lukte.
www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=145629
Misschien kun je daar nog wat tips uithalen.
Ik kreeg ook een uitleg van Nadine, volgens mij via hyves.
Maar een hele lap uitrollen werkt bij mij ook niet, kleine stukjes met je baltool er in wrijven duwen werkt perfect.

Enne......Vicarth niet wegdoen hoor, als je de slag te pakken hebt gaat het best heel snel. Even in de vriezer (4-5 min. is dun en zo hard), lossen en opnieuw vullen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

16

Bedankt voor de tips!! Gewoon blijven frutten dus...  :Y
Bij de volgende ga ik proberen om 'm zo te vullen dat alleen de gootjes worden gevuld zodat je 'erdoorheen' kunt kijken...
Nu nog een excuus vinden om weer zo'n taart te maken. Welke reden nemen we deze keer :D

Groetjes, Anouk

17

Chique taart!

18

Mooie taart! Die twee kleuren vind ik ook wel iets hebben.

Ik heb eergisteren mijn filligree border aangekregen en gisteren meteen uitgeprobeerd.
Ik heb allerlei dingen geprobeerd, maar bij mij wou het ook niet meteen lukken om het goed in de vorm te drukken en er mooi uit te krijgen.
Uiteindelijk is het me toch redelijk goed gelukt door eerst een lap uit te rollen (niet te dik), vervolgens ongeveer op maat te snijden van de vorm, deze op de vorm leggen en dan in één keer met de deegroller eroverheen gaan. Het teveel aan rand snij ik er daarna dan af.

Ik kijk alvast even mee of er nog interessante tips komen.

prachtig!

Er is altijd wel een reden voor Taart!