1

Onderwerp: HELP! figuur "hello kitty" word gedroogd??!

Hallo,
zoals jullie zien lezen jullie mn probleem al. ;)

Ik ben nog niet zolang bezig met taarten bekleden met fondant
Nu moet ik tegen zondagavond een "hello kitty" taart maken,nu heb ik al de hello kitty gemaakt met fondant en goed bewaard in een tupperware!
Maar toch vind ik dat mn fondant figuur hard word is dit normaal of ...?? (gebruik fondant da ik van hier bestel)
Khoop dat iemand me verder kan helpen

Grt  NOUR

2

Re: HELP! figuur "hello kitty" word gedroogd??!

Enjah de titel is niet echt hoe hij geschreven moet  :P

HELP! figuur "hello kitty" word droog?!(zo moest em zijn :lol: )

3

echt niemand nie???? :rolleyes:

4

Ik pak mijn puzzelplaatjes heel goed in in huishoudfolie en dan in een luchtdichte bak.

5

Hey Nour,

Is het een geboetseerd figuurtje?
Normaal kan je dat perfect bewaren hoor in bv een tupperwaredoosje. Afhankelijk van welk merk fondant je gebruikt zal hij meer of minder uitharden?
Had je tylose gebruikt?

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

6

Esther68 schreef:

Ik pak mijn puzzelplaatjes heel goed in in huishoudfolie en dan in een luchtdichte bak.

En het hard helemaal niet uit dan?is het dan nog even soepel?

Grt

7

Pegitje schreef:

Hey Nour,

Is het een geboetseerd figuurtje?
Normaal kan je dat perfect bewaren hoor in bv een tupperwaredoosje. Afhankelijk van welk merk fondant je gebruikt zal hij meer of minder uitharden?
Had je tylose gebruikt?

Groetjes Peggy

Neen,gwn een puzzelfiguur
Dan zou 't mss aan de fondant liggen dat ik gebruik (FunCakes Rolfondant )dat ik van hier bestel.

neen,gebruik geen tylose,da verhard er ook mee niet?

Grt

8

NOUR schreef:
Esther68 schreef:

Grt

Het wordt wel minder soepel maar niet hard. Ik werk wel met marsepein, dat wordt sowieso minder snel hard dan fondant. Maar het lijkt mij dat wanneer je een plaatje van fondant hebt en het een paar keer omwikkelt dit ook niet hard mag worden  :nooo

9

Esther68 schreef:
NOUR schreef:
Esther68 schreef:

Grt

Het wordt wel minder soepel maar niet hard. Ik werk wel met marsepein, dat wordt sowieso minder snel hard dan fondant. Maar het lijkt mij dat wanneer je een plaatje van fondant hebt en het een paar keer omwikkelt dit ook niet hard mag worden  :nooo

Kheb 't gewoon in een tupperware gestopt en niet gewikkeld met folie,dat zou ik volgende keer is moeten doen,dankjewel voor je reactie ;) .
Grt

10 Laatst bewerkt door saltandpepper (06-06-2011 22:06)

Fondant wordt altijd harder als marsepein puzzelen kun je dan misschien beter met marsepein doen.

Groetjes P@trici@

11

saltandpepper schreef:

Fondant wordt altijd harder als marsepijn puzzelen kun je dan misschien beter met marsepijn doen.

dank je voor de tip ;)