1

Onderwerp: 'rolling mat'

Ik was wat filmpjes aan het bekijken over het bekleden van taarten, aangezien me dat nog niet goed lukt (zie topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=151979) en zag dit filmpjes over het uitrollen tussen 2 doorzichtige matten en het bekleden dmv deze mat.

Ik weet dat veel de IKEA bureaumat hebben, maar vroeg me af of iemand dit soort matten (of iets wat er op lijkt) ook gebruikt? Misschien iets van doorzichtige plastic tafelkleed ofzo..?
Ook met uitrollen lijkt me handig. Alleen hoe voorkom je eigenlijk dat dan de onderste mat schuift?

http://youtu.be/FHd77XeTCdc

Re: 'rolling mat'

Hoi,

IK gebruik hetzelfde als zij: gewoon doorzichtig tafelzeil gebruiken.
Het werkt perfect. Als je het een keer hebt gebruikt wil je niet anders meer!
Onder de onderste mat kun je zo'n matje doen die je bij Blokker kunt kopen, zodat de boel niet verschuift, werkt erg goed.
Deze matjes kun je in alle kleuren kopen en door midden knippen en uitwassen in de wasmachine. Het tafelzeil kan niet in de wasmachine, er komen gaatjes in. Je kunt het uitwassen in een emmer met afwasmiddel, daarna uitspoelen en goed afdrogen. Denk erom dat je het tafelzeil oprolt en niet opvouwt, anders komen er vouwen in je fondant.

Bedankt voor de tip! Welke matjes van de Blokker bedoel je dan? Vam die siliconen bakmatjes? Die zijn wel een stuk kleiner trouwens. En dat tafelzeil waar heb je dat gehaald? Heb nog niet echt goed gezocht hoor, maar zie vaak alleen vinyl met een print of heel dun plastic, dus niet van dat dikke zeil zeg maar.

4

Voor het schuiven haal ik zo'n anti-slip mat bij de action. Die koop je in een grote rol, en kun je op maat afknippen, maar je hebt niet de grootte van je zeil nodig.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Glamour schreef:

Voor het schuiven haal ik zo'n anti-slip mat bij de action. Die koop je in een grote rol, en kun je op maat afknippen, maar je hebt niet de grootte van je zeil nodig.

Handig! Maar drukken die randen van dat matje dan niet door als het kleiner is dam het zeil? Dat je een soort van vouwen krijgt in het fondant?

6

Je hebt gelijk, dat zou heel goed kunnen... ik gebruik het zeil eigenlijk alleen voor workshops. Ik heb zelf zo'n groot groen anti-stick blad.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7 Laatst bewerkt door saskiahuisman (03-06-2011 16:09)

Carliecarlie schreef:
Glamour schreef:

Handig! Maar drukken die randen van dat matje dan niet door als het kleiner is dam het zeil? Dat je een soort van vouwen krijgt in het fondant?

Hoi,

Nee hoor, ik gebruik het IKEA bureaublad er bovenop (op het antislipmatje) en leg daarboven op het tafelzeil. Dat kun je bij elke behangzaak of doe het zelf zaak kopen. Dun insmeren met crisco, niet te dik. Dat werkt erg goed.

8

ik vind de bureaumat van de ikea ideaal. ik heb geen last van schuiven, maar een antislipmatje kan goed.