1 Laatst bewerkt door bloem9 (04-06-2011 10:16)

Onderwerp: mijn handschoenen zijn felroze maar me fondant niet ??? hulp gevraagd

Nou zoals me titel zegt, handschoenen wel roze maar me fondant niet. Ik heb gister electric pink en green  gekocht en beide worden niet zo fel als ik gedacht had en hoor van anderen.
Wat doe ik verkeerd ? heb al best veel gebruikt vind ik zelf. gebruik witte rolfandant van funcakes, vanille.
en me taartje staat te wachten om bekleed te worden  :(
Wie weet er raad ???
heb trouwens buiten die 2 om geen andere kleurtjes ,ja hele vloeibare dunne rode en blauwe uit duitsland.

2

Re: mijn handschoenen zijn felroze maar me fondant niet ??? hulp gevraagd

Witte fondant is lastig om fel te kleuren, met marsepein zal dat beter lukken. Daarom zie je bij de kleurtjes in de webwinkel ook verschillende kleuren, een met marsepein en een met fondant. Niet zo veel aan te doen dus.... helaas.

3

Hoi!

Ik snap eigenlijk niet waarom je dit topic opent. Ik zag dat je het andere wat hierover gestart was al had gevonden..en je zal daar dezelfde tips/adviezen krijgen als hier, zonde toch? Maar goed..hier help ik je probleem ook niet mee natuurlijk. Mijn roze word altijd heel erg fel en ik doe er niets geks mee. Ik kleur mijn marsepein, maar ook mijn fondant ook niet met belachelijk veel kleurstof. Onderstaand 2 van mijn 'roze' creaties. Misschien wil je het zelf nog feller?

http://94.100.114.137/1316650001-1316700000/1316667201-1316667300/1316667253_5_l1Av.jpeghttp://94.100.122.142/1305050001-1305100000/1305055601-1305055700/1305055642_5_1XRw.jpeg

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4 Laatst bewerkt door bloem9 (04-06-2011 10:51)

hallo Judy
ik bedoel precies dat roze alleen bij mij is het baby roze geworden.
Ik heb dit topic geopend omdat ik achteraf pas bedacht had dat het misschien handiger was om eigen topic te openen omdat ik dan duidelijk erbij kon zetten hulp gevraagd. Daarom 2 keer de vraag.
En in dat andere topic kon ik niet echt het antwoord vinden , ja electric pink maar die heb ik dus al. Sorry als het niet de bedoeling is dan zal ik het de vlg keer anders doen. Toch bedankt voor je reactie.
Mag ik vragen hoeveel druppels jij dan gebruikt en of die taarten dan met fondant zijn gemaakt ?

biggeltaart, tja ik heb helaas geen blanke marsepein. IK heb wel roze en daar net beetje mee geprobeerd maar dat werkte nog niet echt. Daarbij is marsepin voor mij veel zwaarder om te kneden en krijg ik meer pijn van vandaar dat ik meer werk me fondant.
en ik had dus begrepen dat je beide fel kon maken
toch bedankt voor je reactie

5

bloem9 schreef:

hallo Judy
ik bedoel precies dat roze alleen bij mij is het baby roze geworden.
Ik heb dit topic geopend omdat ik achteraf pas bedacht had dat het misschien handiger was om eigen topic te openen omdat ik dan duidelijk erbij kon zetten hulp gevraagd. Daarom 2 keer de vraag.
En in dat andere topic kon ik niet echt het antwoord vinden , ja electric pink maar die heb ik dus al. Sorry als het niet de bedoeling is dan zal ik het de vlg keer anders doen. Toch bedankt voor je reactie.
Mag ik vragen hoeveel druppels jij dan gebruikt en of die taarten dan met fondant zijn gemaakt ?

biggeltaart, tja ik heb helaas geen blanke marsepein. IK heb wel roze en daar net beetje mee geprobeerd maar dat werkte nog niet echt. Daarbij is marsepin voor mij veel zwaarder om te kneden en krijg ik meer pijn van vandaar dat ik meer werk me fondant.
en ik had dus begrepen dat je beide fel kon maken
toch bedankt voor je reactie

Ik werk met allebei en vind marsepein niet moeilijker om te kneden, zal wel van het merk afhangen en evt. de verhoudingen suiker/amandel.
Maar je hebt wel meer dan 3 drupjes nodig hoor, misschien een flinke knijp in het flesje en dan eens zien wat er gebeurt. Het moet zeker wel feller kunnen dan het baby-roze dat op de foto stond. Misschien dat inderdaad de combi met vanille-fondant het probleem is? Dat gebruik ik nooit, dus daar kan ik niets over zeggen.

6

die drie drupjes ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je wil kleuren, drie drupjes op 100 gram kleurt heel anders dan 3 drupjes op 3,5 kilo (bijvoorbeeld :D)

Maar met electric pink kan je echt heeeeeel roze kleuren (en marsepein wordt iets anders omdat de basiskleur wat geler is) maar wit fondant om het even welk merk/smaak etc. gewoon elke keer iets meer toevoegen totdat het naar je zin is, dus mijn advies............. gewoon knijpen in de fles :D :D

Alles goed???? nee 3 fout

7

Ik heb 500 gr gebruikt zelf iets minder denk ik en heb zeker al meer dan 3 druppels gebruikt . Ben nu even over gestapt op zwarte fondant als onderlaag voor ander taartje. Ga straks proberen nog meer toevoegen. Bedankt voor de tips.
Gebruik trouwens  marsepein van funcakes.

8

Oh..meid...trek je van mij niets aan hoor, snap best dat je meer tips wil..was van ijn kant ook zeker niet rot bedoeld, vond het alleen dubbel. Ik ben het met Lune eens..gewoon eens flink knijpen in die fles..ik denk dat ik misschien het dubbele gebruik, maar vind dat zelf niet veel (dubbele van 3 druppels). Dat gebruik ik volgens mij meestal op zo'n 500/600 gram. Niet bang zijn..gewoon steeds een beetje meer erbij doen.

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

9

lune schreef:

die drie drupjes ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid die je wil kleuren, drie drupjes op 100 gram kleurt heel anders dan 3 drupjes op 3,5 kilo (bijvoorbeeld :D)

Maar met electric pink kan je echt heeeeeel roze kleuren (en marsepein wordt iets anders omdat de basiskleur wat geler is) maar wit fondant om het even welk merk/smaak etc. gewoon elke keer iets meer toevoegen totdat het naar je zin is, dus mijn advies............. gewoon knijpen in de fles :D :D

Heb je helemaal gelijk in!
Volgens mij komt het ook dat marsepein feller kleurt doordat er wat vet in zit, van de amandelen.

Knijpen in de fles, ik zou zeggen "Mensch durft te kleuren!"

10

En...........is het goed gekomen?

11

Lieve Dames
bedankt voor jullie reacties helaas ben ik niet mer verder gegaan.
Had duidelijk me dag niet. Heb gewoon uren lopen kneden om een fatsoenlijke lap te krijgen van me zwarte fondant die ik had als onderlaag op me taart. Alles ging mis, scheuren plakken ,te klein etc etc. Echt een rot fondant geen merk gekocht in taartwinkeltje en staat geen merk op. Heb ook paars van hun gehad en daar had ik ook al zo ruzie mee, ga daar dus niet meer voorgkleurde halen.

Daarna had ik zo'n last van me handen dat ik niet meer ben gaan proberen om meer toe tevoegen. Misschien morgen anders vd week keer.
IK zal dan nog wel even laten weten of het gelukt is, nogmaals bedankt in iede rgeval voor meedenken.

Groetjes

12

jammer dat het niet gelukt is.. ik heb altijd bakels.. en heb nooit geen problemen met de felle kleurtjes...

13

Ik dacht dat je funcakes had? Of was dat de witte?  :think:

Ik denk dat je er te weinig kleurstof in hebt gedaan. Ik gebruik bijna uitsluitend fondant, en heb nooit problemen met felle kleuren. Je moet wel veel kleurstof gebruiken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

14

Hoi glamour,
nou die zwarte was toevallig van ander merk. Rest heb ik meestal wel funcakes omdat ik die tot nu toe bij de makro had gekocht.

Ik ga zo weer even ene poging wagen w.b.t de roze kleur.
Nogmaals thanks voor meedenken.