1 Laatst bewerkt door Kelly1610 (04-06-2011 08:46)

Onderwerp: Bakken in papieren bekers?

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of het mogelijk is om in papieren bekers cake te bakken... :think:

Dit soort http://www.fortune.nl.campaihosting.nl/app/webroot/themed/fortune/img/user_generated/disposables/Kartonnen-bekers-gr.png

Of vliegen die dan in de fik... :o

Bedankt alvast! Gr Kelly

2

Re: Bakken in papieren bekers?

Ik denk dat ze niet bestand zijn tegen de oven, en ik zou ook twijfels hebben over de binnenkant. Die is bedoeld om dranken binnen te houden maar zou dit niet gaan smelten in oven?

3

Hm... goed punt...  :/ Het leek me zo'n leuk idee..  :nooo

4

Misschien als je een lading cupcakes gaat bakken er een in een bekertje doen en dan kijken hoe het bekertje er aan de binnenkant uitziet. Want het zou wel erg leuk zijn als het zou kunnen.

5

Inderdaad, dat is wel een idee, ik denk dat ik het ga proberen, 1 lege mee bakken en alvast 1 met inhoud.. en er bij blijven  :P  Maar toch klinkt papier in de oven niet logisch...

6

Kelly1610 schreef:

Inderdaad, dat is wel een idee, ik denk dat ik het ga proberen, 1 lege mee bakken en alvast 1 met inhoud.. en er bij blijven  :P  Maar toch klinkt papier in de oven niet logisch...

De cupcake papiertjes zijn toch ook van eh.....papier???

Het is natuurlijk wel een heel gedoe maar als je iets leuks van plan bent met die bekers zou je er misschien een stukje bakpapier in kunnen doen als het laagje aan de binnenkant van de beker idd niet geschikt is.

Ben wel benieuwd naar het resultaat. Altijd leuk als iemand iets nieuws verzint!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Ik heb wel eens een bekertje gebruikt om een cc in te bakken. Maar daar zat nog wel een cc-papiertje in. Het bekertje heeft het in elk geval gewoon overleeft....

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

8

Ik denk dat het bekertje het zeker overleeft, maar het is geplastificeerd ( schrijf ik niet goed volgens mij) want ander als je hier drinken in zou doen, zou het kartonnetje/papier doordrenken. en dat laagje erin kan niet tegen de hitte ben ik bang

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

Volgens mij zit er een soort van vet waslaagje aan de binnenkant. Het is wel bestand tegen de temp. van koffie, maar of het ook bestand is tegen een temp. boven de 100 graden? Je zou inderdaad kunnen proberen om een lege beker mee te  bakken, en bekijken hoe de binnenkant zich houdt. Ik denk niet dat je er ziek van zult worden, maar ik weet niet of ik het risico zou nemen. Of misschien de fabrikant aanschrijven tot welke temperaturen deze bekers bestand/ voedselveilig zijn?

10

Ik heb het gewoon geprobeerd!! Anders kom je er nooit achter niet waar?  ;)

Ik heb niet van alles foto's gemaakt, maar dit is het eindresultaat
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVDPC6QD-D.jpg

Aan de binnenkant heb ik eerst bakpapier gedaan, daar cakebeslag, toen gebakken, daarna vond ik de bekers niet meer zo heel erg mooi, heb ik de cake eruit gehaald, de kop eraf gesneden (achteraf te veel naar mijn mening) en in een nieuw bekertje gedaan. Ziet er leuk uit vind ik! :)

Gr Kelly