1

Onderwerp: Hoe de pearlmold gebruiken

Ik ben in het bezit van de siliconen pearlmold, maar weet niet zo heel goed hoe ik er het beste mee om kan gaan.
Ik duw er een stuk marsepein/fondant in, snij het dan af, zodat het gelijk ligt aan de mold (als je snapt wat ik bedoel). Het gevolg is dan dat ik 'halve' parels krijg, terwijl ik hier allemaal van die mooiere ronde tegen kom.

Heeft iemand een uitleg, of misschien foto's?

.. Want taart kan altijd!!

2 Laatst bewerkt door djehr (03-06-2011 16:43)

Re: Hoe de pearlmold gebruiken

Met de mold die jij hebt krijg je alleen halve parels.
Wil je ronde parels dan heb je een andere mold nodig:
zoiets als de FMM beadcutter: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-630.html

Introduction to First Impressions Molds( You tube)
Fondant Pearl Border (you tube)

Ik doe zelf altijd eerst crisco in de mold met m'n vinger er langs en dan de fondant erin en met de achterkant van een theelepel het teveel weg halen lukt altijd!
Je kan hem eventueel even in de vriezer neerleggen(zo'n 5tot 7 min.) en dan haal je ze er heel mooi uit!

Groetjes P@trici@

4

saltandpepper schreef:

Introduction to First Impressions Molds( You tube)
Fondant Pearl Border (you tube)

Ik doe zelf altijd eerst crisco in de mold met m'n vinger er langs en dan de fondant erin en met de achterkant van een theelepel het teveel weg halen lukt altijd!
Je kan hem eventueel even in de vriezer neerleggen(zo'n 5tot 7 min.) en dan haal je ze er heel mooi uit!

maar dan heb je nog steeds maar een halve parel (een half bolletje) en geen hele (dus een bolletje)  ;)

Nee dat klopt maar de vlakke kant leg je tegen de taart aan en dan lijkt het een heel bolletje.
Maar anders moet je toch voor een andere mold kijken.

Groetjes P@trici@

6

Ik denk dat het maar zo lijkt hoor, dat je hier allemaal mooie ronde parels tegenkomt.

Dit is een taart van mij. Ik zet de pareltjes gewoon schuin tegen de rand aan. Ergens in het midden is er eentje een beetje naar beneden gezakt dus daar zie je goed dat het geen ronde pareltjes zijn. Maar zoals je ziet, waar ze goed schuin staan lijkt het net alsof ze rond zijn!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=96782

7

Hmm bedankt voor de tips!!
Toch maar eens proberen om ze er schuiner tegen aan te zetten en de volgende keer vanuit mijn taartenpotje die beadcutter te kopen :D

.. Want taart kan altijd!!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Cerise en ik ben pas begonnen met taarten bakken.
Ik zie vaak het woord crisco staan en ben benieuwd wat dat is en hoe je het moet gebruiken.
Ik weet niet of ik dat hier kan vragen, maar ik probeer het maar.

Vast bedankt

9

Hi Cerise, je staat een beetje 'vreemd' omdat het hier eigenlijk niet over Crisco gaat, maar crisco is een geur en smaakloze (en kleurloze) boter vervanger die je voor verschillende doeleinden kunt gebruiken, maar voornamelijk om het plakken van marsepein en fondant tegen te gaan (dus plakken aan je handen, het aanrecht of tools)

De beadcutter  :nooo Ja, het zijn hele parels, maar je ziet ten aller tijde het naadje zitten waar de '2 helften' tegen elkaar zijn geplakt, de FI mold is toch echt de mooiste oplossing..

Na het plaatsen van het marsepein, en het afschrapen even de zijkanten een beetje naar elkaar toe duwen.. dan ronden de randjes wat mooier af. Het helpt ook om de mold met fondant/marsepein even een minuutje of 5 in de vriezer te leggen voor je de parels er uitdrukt, dan blijven ze mooier van vorm..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!