1

Onderwerp: piping gel

Hallo allemaal,
Ik ben Annette en ben nieuw op de site.Ik ben lekker bezig met het maken van suiker objekten maar ik wil graag weten hoe ik piping gel gebruik.
Moet ik dit warm maken en hoe en waarmee kan ik het kleuren?
Sorry als het een beetje dom klinkt hoor maar ik kan geen gebruiks aanwjzing vinden op de verpakking.
Dus dacht ik ik vraag het maar even aan de kenners!
Vast bedankt,
groetjes van Annette

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

2

Re: piping gel

Ik zal je even melden want je staat (deels) in de verkeerde rubriek.

Je hoeft piping gel trouwens niet te verwarmen en je kunt het kleuren met gel kleurenpasta, of vloeibare kleurstof.
De andere (poeder) kleurstoffen heb ik er nog nooit in gebruikt, geen idee of dat kan maar dat weet vast een ander forum lid wel.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

als je nieuw bent is het handig om even te lezen waar je je topic moet openen.
Ons kent ons:stel je hier voor, is een rubriek, zoals de naam al zegt om jezelf voor te stellen.
de vraag&antwoord rubriek zijn, zoals de naam al zegt voor vragen en antwoord.

[move]--> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik zag laatst een recept van pipinggel hier; zal het weer effe hierheen kopieren vanuit m'n opgeslagen bestand ;)

Piping gel

75 g witte basterdsuiker
1 el maizena
60 ml citroensap
60 ml water
Werkwijze
Doe de basterdsuiker en de maizena in een klein pannetje.
Roer er geleidelijk het citroensap en het water door.
Op hoog vuur roeren tot het kookt en dikker wordt.
Eventueel kleuren naar behoefte.
Als het te dik is, dan met een klein beetje water verdunnen

aanvullende info:
Ik laat het eerst goed afkoelen omdat ik denk dat het fondant gaat smelten als het nog warm is. Helemaal stollen doet het bij mijn eigenlijk nooit. Het blijft een beetje vloeibaar.
Ik heb wel gehoord dat je de pipinggel niet te lang van te voren erop moet doen omdat je fondant zowiezo kan smelten omdat het vochtig is/blijft.
Ik zelf doe er wel fondant onder. Voor water doe ik er blauw fondant onder en kleur ik mijn pipinggel ook nog blauw. Rechtstreeks op het biscuit denk ik dat de pipinggel in je biscuit gaat trekken. Maar ik heb het nog nooit gedaan.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Hoi Carien,
Bedankt voor het recept van de pipinggel!
Ik ben er blij mee en ga het uitproberen en als ik een verbetering vind voor de vastheid zal ik jou berichten! :Y
Bedankt! :)
Groetjes van Annette

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!