1

Onderwerp: 1e taart:boodschappenlijstje!?

hallo allemaal, ik weet niet of ik dit in het juiste hoekje post.
maar mijn meiden worden over 3 weken 1 jaar!! ik wil zelf een taart maken, mijn allereerste taar OOIT, zelfs nog nooit appeltaart gebakken  :o

ik heb goed rondgekeken, en wat dingen besteld.. kunnen jullie mijn boodschappenlijstje misschien aanvullen.

botercreme moet ik nog!! maar dat maak ik zelf wel;)
en mijn vorm is 26,5 cm die ik gebruik.

2 x rol fondant licht rose
1 x rol fondant pastel lila 250 gram 
1 x rol fondant donker rose 250 gram 
1 x rol fondant geel 250 gram 
1 x rol fondant oranje 250 gram 
1 x Bakels Kapselmix 1 kilo ?
1 x Städter daisy Plunger Cutter set/3 
1 x Bakvorm rond 20 cm 
1 x basis tool set 5 stuks 
1 x wilton taart zaag 
1 x FMM Smoother
1 x plantaardige bakspray

(alvast ontzettend bedankt!!!!)

2

Re: 1e taart:boodschappenlijstje!?

Misschien een paletmes? als je een groot recht mes heb kan je dat ook gebruiken hoor, maar vind zelf een paletmes wel fijner afsmeren :)

3

Ziet er volgens mij wel compleet uit. Vraag me alleen af of je genoeg fondant hebt om 2 taarten (2 toch? ik zie een vorm van 26 en 20 staan?) te bekleden.
Wordt je basiskleur lichtroze? Dan moet je daar denk ik nog wat meer van hebben... Ik zou voor de zekerheid voor een kilo gaan.

Succes en veel plezier!

4

Een paletmes is inderdaad erg handig bij het strak afsmeren van de taart. Taartkartonnetjes misschien? Tylose is ook handig om in huis te hebben mocht je bloemetjes willen maken, door de tylose worden ze steviger en kun je ze evt met een baltooltje bewerken om ze wat "levendiger" te maken. Ik weet niet of je budget een extra bloem of blad plungecutter toelaat?

Succes met bakken enne wel showen he?

ps: een tip voor botercreme, probeer de swiss merengue bc eens die is heerlijk luchtig!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5 Laatst bewerkt door ikwilditook! (03-06-2011 11:32)

ik heb idd gister even tylose én eetbare lijm bijbesteld, en ik maak 1 taart 26 cm.. maar ik wil ook héél graag gaans tapelen, alleen niet als allereerste taart hoor!!!hahah daarom de 20cm vorm er maar bij gedaan.

ik heb alvast 4vruchten jam gehaald voor als vulling,nu nog opzoek naar die lemoncurd!
en idd mijn basiskleur is lichtroze, daar heb ik nu 500 gram van maar is te weinig, dus haal ik idd 500 gr. erbij, ik had dit al besteld en ben toen pas bij de tabellen gaan kijken..  :grr:

maar bedankt voor jullie tips!!

Ps hoe kom ik aan die botercreme dan?
ik kan niet internetbankieren..dus webwinkels gaat al niet.

6

Botercreme kan je zelf maken, in het rijtje links staat recepten en daar staan verschillende, ik vind zelf de swiss meringue het lekkerst :)

Daar staan ook 2 recepten voor lemon curd, maar als je een AH in de buurt hebt kan je daar ook kijken, het staat hier bij de jams enzo.

Succes!

Je kan botercrème zelf maken maar ook kopen. Bij bv de Makro hebben ze funcakes botercrème mix of anders in allerlei winkels. Weet niet waar je je andere ingrediënten gekocht hebt maar ik denk als ik zo je lijstje zie dat ze daar ook wel die mix verkopen. Werkt handig, makkelijk en is lekker.

Grappig trouwens om je hier te zien, wist niet dat je ook was gaan bakken (ik zit op je tweelinghyves en op de grotere tweelinghyves waar jij ook zit).

Een tipje voor de strik trouwens, een paar dagen van te voren maken en goed laten drogen, dan blijft hij mooi hoog. Bloemen kan je ook eventueel van te voren maken. En nog een tipje, gun jezelf genoeg tijd, het is niet binnen een uurtje of 2 gepiept de eerste keren. Zeker als je de verjaardag verder nog voor moet bereiden (ik kan me nog herinneren hoe ik rondrende vorig jaar ;-)) dan heb je je tijd wel nodig. Je kan de taart ook al eerder bakken en het kapsel invriezen of hem met alles erop en eraan invriezen (zonder de strik dan want anders past het waarschijnlijk niet) en de avond van te voren eruit halen.

Succes!

groetjes,

Lisette

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

heeeyy lisette!!
van alandra en roald toch??

hihi jaaa kids namen onthoud ik altijd wel.. erg he?? hhaha

bedankt voor je tips!
idd ik wil niet moeten haasten maar alles op mijn gemak doen hoor..
28e zijn ze jarig.. dus de 26e wilde ik de decoraties maken, die te drogen, 27e kapsel maken, en dan die avond bekleden decoreren en in de koeling.. of is dat te kort tijd denk je?

9

ikwilditook! schreef:

ik heb idd gister even tylose én eetbare lijm bijbesteld, en ik maak 1 taart 26 cm.. maar ik wil ook héél graag gaans tapelen, alleen niet als allereerste taart hoor!!!hahah daarom de 20cm vorm er maar bij gedaan.

ik heb alvast 4vruchten jam gehaald voor als vulling,nu nog opzoek naar die lemoncurd!
en idd mijn basiskleur is lichtroze, daar heb ik nu 500 gram van maar is te weinig, dus haal ik idd 500 gr. erbij, ik had dit al besteld en ben toen pas bij de tabellen gaan kijken..  :grr:

maar bedankt voor jullie tips!!

Ps hoe kom ik aan die botercreme dan?

bij het taartattelier dur in schiedam kan je gewoon met een overschrijving betalen hoor. hoef je dus geen internetbankieren voor te hebben.
ik kan niet internetbankieren..dus webwinkels gaat al niet.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

ik sta onder bewind.. dus gaat niet, kan niet en mag niet..;)

ikwilditook! schreef:

heeeyy lisette!!
van alandra en roald toch??

hihi jaaa kids namen onthoud ik altijd wel.. erg he?? hhaha

bedankt voor je tips!
idd ik wil niet moeten haasten maar alles op mijn gemak doen hoor..
28e zijn ze jarig.. dus de 26e wilde ik de decoraties maken, die te drogen, 27e kapsel maken, en dan die avond bekleden decoreren en in de koeling.. of is dat te kort tijd denk je?

Inderdaad... van alandra en roald. Zijn gelukkig ook geen namen die je elke dag tegenkomt net als die van jullie.

Ik zou zeggen... als je een avond eerder tijd hebt dan zou ik bv de strik een avondje eerder maken. Het maakt niet uit als hij een nachtje langer ligt en dan heb je die vast af. Maar je moet natuurlijjk wel de tijd hebben, zeker met 3 kids is dat natuurlijk soms zoeken ;-)

Succes!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola