1

Onderwerp: [FEEDBACK]Klein bruidstaartje met veel cc

Gisteren mocht ik mijn eerst officiele bruidstaart maken. Het ging om een klein aansnijtaartje en 50 cupcakes.
In eerste instantie kreeg ik een hoge smalle topper aangeleverd, die een beetje uit verhouding was met de maat van het taartje en die bovendien heel wiebelig was.
Later is deze veranderd naar een kleinere variant, die gelukkig een stuk steviger staat  :Y

Gevuld met bosvruchtencreme en bosvruchtenjam. De bijbehorende cakejes zijn voor de helft gevuld met jam en de andere helft met stukjes chocola.
Ik ga het straks bezorgen, spannend!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6FQVRVO4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CMN484Q.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OXV6OFHM.jpg

Helaas is de gehuurde standaard, waar volgens schema 55 cc op zouden kunnen veel te klein, het worden dus 2 losse platen cc erbij  :s

Tips zijn welkom!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

2

Re: [FEEDBACK]Klein bruidstaartje met veel cc

mooi hoor :thumb:  wel jammer dat het niet paste maar is zo toch goed opgelost

Groetjes Marleen

3

Lieve taart en cuppies. Ik vind vooral de bloemenval erg leuk gedaan.

4

:thumb:  jammer dat het niet op de standaard past
het ziet er mooi uit hoor!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

mooi gedaan en netjes.....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

6

vind het een mooi geheel. inderdaad jammer van de standaard maar dat kon je ook niet weten denk ik. bloemen heel mooi verdeelt en ik heb helaas geen tips voor je  :thumb:

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

7

hier ook niet echt verbeterpunten... Strak gedaan en de bloemenwaterval is mooi in evenwicht.

Het paars zelf staat me minder aan (te flets denk ik) ... maar dat zijn smaken en kleuren uiteraard!

8

praLIEN schreef:

hier ook niet echt verbeterpunten... Strak gedaan en de bloemenwaterval is mooi in evenwicht.

Het paars zelf staat me minder aan (te flets denk ik) ... maar dat zijn smaken en kleuren uiteraard!

dank! kleuren zijn in het echt  rozer dan op de foto, meer richting fuchsia, maar helaas, goede foto's maken blijft lastig (althans voor mij  :D )

www.label6.nl

Leuke taart! En als er dan toch een plastic topper op moet, dan vind ik deze echt leuk.
Misschien dat de cc's niet pasten omdat de onderkant was gemeten? Heeft natuurlijk minder oppervlak dan de bovenkant

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

10

Annemarie1107 schreef:

Leuke taart! En als er dan toch een plastic topper op moet, dan vind ik deze echt leuk.
Misschien dat de cc's niet pasten omdat de onderkant was gemeten? Heeft natuurlijk minder oppervlak dan de bovenkant

Ja dit is op zich wel een schatje...

denk inderdaad dat dat het probleem is... alleen heb ik toch een vrij gewone maat cc gebakken... en het paste echt bij lange na niet  :(
heb intussen sinds gisteren nog stad en land afgezocht voor de 4 laags, maar helaas zijn ze overal uitverkocht...
niets meer aan te doen, en gelukkig weet mijn collega dat ik het voor de hobby doe, dus ik denk dat het goed komt.
wel een goede leer voor de volgende keer :Y

www.label6.nl

11

hoi Bo,
Ik weet niet of je nog tijd hebt maar een mogelijke oplossing is dat je bij de bouwmarkt een plaat styropor haalt en daarvan een rond snijdt die een fiks stuk groter is dan de onderste plaat van de standaard.(zo groot maken dat de standaard er in het midden op past en dat de cc eromheen geplaatst kunnen worden.) en dat je deze bekleedt met plakplastic of een plastic stuk kant (bij blokker te koop) welke iets groter is geknipt dan de ronde plaat.
Of als je heel luxe wilt; bekleden met fondant (Styropor beetje vochtig maken) en een lint eromheen.
Hoop dat je er wat mee kan! :Y
Als je nog vragen hebt hoor ik wel.
Groetjes van Annette

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

12

Annette52 schreef:

hoi Bo,
Ik weet niet of je nog tijd hebt maar een mogelijke oplossing is dat je bij de bouwmarkt een plaat styropor haalt en daarvan een rond snijdt die een fiks stuk groter is dan de onderste plaat van de standaard.(zo groot maken dat de standaard er in het midden op past en dat de cc eromheen geplaatst kunnen worden.) en dat je deze bekleedt met plakplastic of een plastic stuk kant (bij blokker te koop) welke iets groter is geknipt dan de ronde plaat.
Of als je heel luxe wilt; bekleden met fondant (Styropor beetje vochtig maken) en een lint eromheen.
Hoop dat je er wat mee kan! :Y
Als je nog vragen hebt hoor ik wel.
Groetjes van Annette

dank nog voor het meedenken! uiteindelijk heb ik het opgelost met 2 losse vierkante borden, verder was er geen tijd meer. Maar ik onthoud je tip zeker!

www.label6.nl