1

Onderwerp: Toch bobbels... wie heeft advies!!

Vorige week heb ik hele goede tips gekregen om mijn taarten strakker te krijgen en dat is echt goed gelukt!!

Maar vandaag heb ik een taart gemaakt, alles gedaan zoals bij de vorige.. mooie bloemen erop, doe hem in de doos en zie toch bobbels!!! Snap er niets van... :o  tja... ik dacht misschien heb ik nu te dun afgesmeerd?? Of de marsefond te dun uitgerold.. :think:

Heeft iemand een idee... snap er echt niets van. Doorprikken wilde niet echt meer......

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Toch bobbels... wie heeft advies!!

gebruik je botercreme om af te smeren?
als je de taart erna kort( 15 min) in de koeling zet word de botercreme iets harder.
erna kun je hem makkelijker glad krijgen. zodat de marsepein er ook makkelijker en strakker om heen zit.
Maar bedenk goed: het afsmeren moet je echt heel netjes doen. doe je dit niet dan blijf je dat altijd zien aan de buiten kant.

succes er mee!

3

Ik smeer idd af met botercreme en ook even in de koelkast en dan met een warm mes helemaal glad.... snap er echt geen biet van..

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

4

Ik had het vandaag ook, super irritant, heb altijd strakke taartjes, maar om de één of andere reden lukte het totaal niet!!!! Zoooooo irritant...  :grr:

Mja, nieuwe ronde nieuwe kansen!  :Y

Beauty is in the eye of the beholder...

5

luchtvochtigheid speelt ook mee. Bij mij gaat het minder goed als ik zonder handschoenen werk, omdat ik snel warme handen heb. Misschien is dat een tip?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

ik gebruik zelf nooit een warm mes. bij mij gaat het altijd prima..
ook ik gebruik geen handschoenen..

misschien de verhoudingen?