Sjonge wat een avonturen in de keuken! Wat leuk, maar wel frustrerend als het niet lukt natuurlijk. Ik zou willen dat ik over jullie schouder mee kon kijken, misschien spot ik dan ergens een verklaring, maar ik ben ook geen banketbakker. En dan heb ik gewoon al heel lang heel veel geluk.
Als ik een 3 lagen taart maak van 10, 15 en 20 cm, dan bak ik die hele taart in 2 keer.
1 keer het recept maken. Verdelen over de 3 vormen )let op dat overal het beslag even hoog is. Die zal 4/5 cm hoog worden.
Maar dan heb je dus 1 laag van alle maten taart.
De tweede ronde komt daarna, dus heb ik 3 taarten van 10 cm hoog uiteindelijk. Dus als je oven het toelaat zou ik dat doen.
Je mag echt niet meer mixen met de mixer als je eieren klaar zijn na die 13 min. Echt met spatel het meel/bakpoeder/maizena mengsel erdoor spatelen. En dan rustig de melk met de boter in delen erdoor spatelen. Duurt even, maar mixen zet de gluten al teveel aan het werk en je beslag loopt ervan leeg....de lucht dan. Dus een taaie platte koek....Dat willen we niet 
En dames, als het niet lukt gewoon je biscuit van mix meenemen of een cake mix. Dan loopt je taart wel iets meer risico, maar kun je wel gewoon meedoen. Zo belangrijk is het recept niet 
Succes!!
Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/