1

Onderwerp: 'ruitjes' roomboter

Iemand ervaring met de 'ruitjes' roomboter? Ik heb van de week hier 2 taarten mee afgesmeerd en gevuld en deze werd echt heel hard.
Op zich heel fijn met het afsmeren maar met het vullen was dat minder...
Nadat hij was opgestijfd en ik m ging bekleden bleef de middenlaag zo hard dat hij er gewoon uit bleef steken, ik kreeg dus echt een rand in het midden  :/ .

Nog iemand hier 'proble'men' mee?  Zou het in combi met de mix wel zachter blijven?

2

Re: 'ruitjes' roomboter

Het was trouwens 1:1 met patides, en hij was wel erg lekker!

Voor de toeven van de cc was het wel heel fijn, zeker met vervoeren  :cool:

3

Ja met de mix blijft hij zowieso zachter, daar zit water in.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Ik smeer meestal af met de mix en die is dan gemaakt van ruitjes roomboter. Dat gaat prima. Leg je je dijkje iets van de kant af? Dan heb je minder kans op zo'n rand.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Maar 1:1 wordt inderdaad ontzettend hard, want het is de helft al roomboter. En om te vullen vind ik het niet echt lekker.

Groetjes Karine

6

Om te vullen of als toef vind ik 1:1 ook niet lekker. :s

De mix is veel romiger, en word niet kei hard in de ijskast. Alleen wat steviger. Ik zeg ook altijd tegen mijn klanten dat de taarten met een crème vulling, altijd het lekkerste op kamer temperatuur zijn.

Groetjes San

7

Kaatjekikker schreef:

Maar 1:1 wordt inderdaad ontzettend hard, want het is de helft al roomboter. En om te vullen vind ik het niet echt lekker.

Met andere merken heb ik het nooit zo hard vandaar dat het me opviel.

En met de patidess was het wel lekker. Er zaten ook verse aardbeien stukjes doorheen en grotere stukken er bovenop. En op de cc zat maar een toefje met daarop een mega aarbei.

Normaal gebruik ik ook altijd de mix, idd veel lekkerder. Maar nu in alle stress vergeten denk ik. Het waren weggevertjes dus niet voor de verkoop. Maar ik kreeg gelukkig reacties dat ze erg lekker waren , gelukkig maar.

Maar jullie hebben niet echt ervaring met dit merk?!

8

Ik gebruik ook altijd de ruitjesboter. En voor de mix en voor de 1:1....
Bevalt bij beide goed. Inderdaad taarten gevuld met creme van de mix altijd op kamertemp laten komen voor consumptie is een stuk lekkerder  :Y

En dat de 1:1 best hard wordt vind ik eigenlijk alleen maar fijn! Kun je lekker strak afsmeren en bekleden! Alhoewel ik voor de 1:1 ook wel eens kies voor 250gram margarine en 250 gram ruitjesboter met 500 gram poedersuiker. Maar ook dat bevalt goed  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!