1

Onderwerp: Tips voor vullingen met appel? + vraag over kaneelcreme.

Ik heb het zelf niet kunnen vinden, dus dan maar even zo. :o

Wie heeft er een lekker recept voor een taart gevuld met stukjes appel? Ik heb nu een paar keer gelezen over een appelvulling en dan afsmeren met kaneelcreme en dat lijkt me erg lekker.  :9  Aangezien ik geen keukenprinses ben en altijd letterlijk een recept volg, vind ik het moeilijk om iets te maken. Misschien heeft iemand een simpel recept of een leuke link?

En voor de kaneelcreme eigenlijk dezelfde vraag. Ik zie dat er smaakstof kaneel in de webshop te koop is, maar kun je niet wat kaneel door botercreme heen mixen?

Alvast bedankt!
Groetjes Christa  :)

2

Re: Tips voor vullingen met appel? + vraag over kaneelcreme.

appel in de koekepan met een beetje boter zachtjes laten garen, daarna kan je er wat suiker overdoen als het je te zuur is, en kaneel kan je gewoon in je botercreme gebruiken.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3 Laatst bewerkt door Reini (31-05-2011 13:15)

of speculaasmousse...of kaneelmousse (ik ben eerder een fan van mousses dan BC  :D  )
http://www.smulweb.nl/recepten/138592/kaneelmousse

en wat Christol zegt, appelschijfjes beetje laten carameliseren in de pan, eventueel heel klein beetje kaneel overstrooien (wel héél kein beetje) en in schijfjes (of blokjes) op je taart leggen..

je kan ook rozijntjes tussen de appelblokjes in de pan doen zodat je eigenlijk appelstrüdelvulling krijgt.  :P

4

klinkt erg lekker...ga dat ook eens proberen denk ik

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

5

Bij ons is de appelvulling de favoriet van mij kinderen.
Ik gebruik bcm in voeg daar kaneel aan toe (busje van de supermarkt) even tussendoor proeven of er genoeg in zit.
Door de biscuitmix ookwat kaneel dorheen afbakken
Taart doormiddensmeren en beide snijkanten een dun laagje kaneelbcm

Appelstukjes met krentjes suiker en kaneel op zacht vuur bakken totdat je van de suiker ' draden ' kunt trekken. Dit mengsel op een bord af laten koelen en op de kaneelcreme leggen, wat aan duwen en de andere helft van de taart er weer op leggen dan de taart afsmeren met de rest van de kaneelbc.
:9  :9

6

Klinkt erg goed. Bedankt allemaal. Dit wordt de vulling van mijn volgende projectje! Heb er alweer zin in. :)