1

Onderwerp: Felle kleur roze

Ik heb electric pink maar ik zie veel taarten met felroze bloemen of versieringen. Ik krijg zo'n kleur niet gemengd met wit fondant als basis.
Iemand tips?

Such a beautiful cake, its a crime to eat it:)

2

Re: Felle kleur roze

Heb je misschien een foto/voorbeeld van de kleur roze die je bedoelt zodat we kunnen kijken? Dank je wel!

3

Ik gebruik voor felroze, de bright pink fondant van M&B.
En als die niet te krijgen is gebruik ik ook electric pink, maar kleur die niet met witte fondant maar met roze van regal ice.
Ik gebruik bijna nooit witte fondant als basis als ik fondant moet kleuren.

4

Hoi Annick,

Eigenlijk zo fel roze als in jouw logo/Avatar:)

5

Als je op deze link kijkt

http://www.cakebychantelle.nl/taarten.html

en dan de taart met roze en het paard heb ik gekleurd met electric pink en dat ging prima  :Y  :thumb:

6

:think: wou net zeggen, electric pink is echt superknal hoor :Y

:think: misschien er meer in doen (of gebruik je vanillefondant?; wel eens gehoord dat het daar meer oranje-achtig wordt)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

ik gebruik fondant van funcakes, de witte vanille versie idd. Mijn pink wordt niet zo roze. Deze taart heb ik met electric pink gekleurd:
http://lh3.ggpht.com/_y7vOH-saXGo/TIKG0stS4BI/AAAAAAAAAE8/ZRDpiXZSuaI/s1024/IMG_2374.jpeg
Ik ga in ieder geval het eens met roze proberen of die felroze kleur van M&B bestellen. Bedankt allemaal!

8

Vooral de roze electric kleur is erg gevoelig voor licht en vervagen..........na het kleuren dus donker opbergen totdat je het op de je taart gaat gebruiken.

9

Karin09 schreef:

Vooral de roze electric kleur is erg gevoelig voor licht en vervagen..........na het kleuren dus donker opbergen totdat je het op de je taart gaat gebruiken.

Klopt helemaal, had een knalroze taart toen ik in de auto stapte en toen ik anderhalf uur later op bestemming was was hij lichtroze geworden. De taart in de koeltas (met slagroomvulling) die in het donker had gestaan was nog wel knalroze.

Say YES with joy. Say NO without fear.

hmm, bij mij lukt wel met de electric serie...

Ik zing mijn eigen wijsje!

11

Karin09 schreef:

Ik wist dat dit kon gebeuren met rood maar met roze heb ik het nog nooit gezien.

12

ik heb nu dit probleem ook , gister electric pink en lime gekocht en beide worden niet zo fel als ik wil. Heb er al best veel ingedaan vind ik zelf. wat nu ik wil zo graag nu felroze voor me taartje die klaar staat om te bekleden ???