1

Onderwerp: Vraag over de zijkant van een bloemenbakje

Dit weekend ga ik een bloemenbakje maken. Aan de zijkant van de taart komen houten "plankjes/latjes". Die plak ik gewoon rechtstreeks tegen de botercreme, toch? Hoeveel bruin marsepein zou ik nodig hebben voor een ronde taart van 20 cm?
En plak ik alle bloemen aan de bovenkant ook rechtstreeks op de botercreme?
Misschien een schot voor open doel :rolleyes: , maar ik heb tot nu toe nog geen bloemenbakje gemaakt. Vandaar... ;)

2

Re: Vraag over de zijkant van een bloemenbakje

Rechtstreeks op de botercrème, bovenop en aan de zijkant, klopt.

Hoeveel  je nodig hebt? Geen idee, ik pak altijd gewoon zoveel dat ik zéker weet dat het genoeg is........ (en ik dus altijd zéker over heb).

Het hangt er ook vanaf hoe dik je het uitrolt.......maar ik dénk (pure gok ;)) dat je aan 250-300 gram genoeg moet hebben. Als ik een ronde taart van 20cm helemaal bekleed heb ik aan 450 gram ruim genoeg, vandaar....

3

Re: Vraag over de zijkant van een bloemenbakje

annick67 schreef:

Rechtstreeks op de botercrème, bovenop en aan de zijkant, klopt.

Hoeveel  je nodig hebt? Geen idee, ik pak altijd gewoon zoveel dat ik zéker weet dat het genoeg is........ (en ik dus altijd zéker over heb).

Het hangt er ook vanaf hoe dik je het uitrolt.......maar ik dénk (pure gok ;)) dat je aan 250-300 gram genoeg moet hebben. Als ik een ronde taart van 20cm helemaal bekleed heb ik aan 450 gram ruim genoeg, vandaar....

Dank je wel!