Onderwerp: Poging tot giant cupcake voor mijn verjaardag en een Nijntje-stapel
Mijn collega's zijn mijn grootste fans als het gaat om mijn taarten, dus voor mijn eigen verjaardagstraktatie kon ik natuurlijk niet met een Multivlaai aankomen. Het leek me leuk om een keer een giant cupcake te maken, maar om daar nou speciaal de bakvorm voor te kopen...? Ik heb hem uiteindelijk gemaakt van een blanda 16 met eronder een bakvorm van 16 cm rond. Het resultaat is niet helemaal super, maar het was wel leuk om te doen.
Bovenste taartje:
- biscuitmix met fijngehaakte stroopwafel meegebakken
- vulling Mona stroopwafeltoetje (één laag pudding, één laag stroopwafelsausje)
Onderste taartje:
- chocoladebiscuit
- Mona kersentoetje van de maand
- kersenvlaaivulling
Beide taarten vielen erg in de smaak, en dan vooral die met de stroopwafel.
En zo ziet hij er dan uit:

Verder mocht ik voor de tweede keer een Nijntje-stapeltaart maken. Gevuld met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling. Beide taarten zijn, mede dankzij een andere bakmethode, behoorlijk hoog geworden. Hierdoor kon ik de taart niet stukken op de gebruikelijke wijze, nl. met kitkats, maar moest ik a la minute nog een andere oplossing verzinnen. Uiteindelijk gestut met rietjes die ik opgevuld had met satéprikkers. De kitkats vonden wel een andere bestemming

De bovenste taart lijkt een beetje te zweven, maar dat komt omdat ik de foto heb gemaakt toen beide taarten nog bevroren waren.

En van bovenaf nog even, want ik vind hem toch wel erg lief geworden:

De taart is gisteren opgehaald door een overenthousiaste moeder. Zelfs was ik ook erg blij met het eindresultaat, hoewel er misschien meer details bij hadden gekund. Helaas ging dat niet lukken vanwege een verzwikte enkel, auw!
In de taartenparade staat nog een andere verjaardagstaart voor mezelf, en een bestelling voor een sjieke dame.
Bedankt voor het kijken maar weer.
Groetjes, Linda.